Skromnost je lepa čednost

B-max je Fordov poskus iskanja prostorskega čudeža v majhnem mestnem avtomobilu. To jim je povsem uspelo z odstranitvijo sredinskega stebrička, kar je močno olajšalo dostop na zadnje sedeže in nalaganje vseh mogočih reči. Testirali smo skromnejše motorizirano različico, ki je pisana na kožo nezahtevnim voznikom.

Skromno motoriziran, zato pa varčen B-max je zelo praktična izbira.
Skromno motoriziran, zato pa varčen B-max je zelo praktična izbira. 

Sicer smo že v nekaj prejšnjih vožnjah hvalili tega mini enoprostorca, predvsem zaradi praktičnosti. Nekaj manj kot 4,08 metra dolg avtomobil razveseljuje med mestno vožnjo, saj je okreten in igriv. Volanski mehanizem je zasnovan ravno prav čvrsto, da ponuja dober občutek in odziv o dogajanju, hkrati pa ne otežuje manevriranja v ozkih ulicah. Enako lahko rečemo o podvozju, ki se hipno odzove na cestne neravnine in na potnike ne prenaša odvečnih vibracij.

Motor je (pre)šibak

Pod pokrovom je mirno brnel 1,5-litrski dizelski motor z močjo 55 kilovatov. Po mestu se je izkazal kot zelo učinkovit. Dovolj je namreč iskriv za pogosto speljevanje in vožnjo z mestno hitrostjo, medtem ko mu na avtocesti sapa nekoliko pohaja - a ne toliko, da na klancih ne bi zmogel ohraniti hitrosti. Le iskrivosti mu zmanjka. Kljub zgolj petim prestavam ročnega menjalnika ni nikoli pretirano ali celo moteče glasen, porabo goriva pa je brez večjega odrekanja mogoče ohranjati pod 5,5 litra na 100 kilometrov.

Bočna vrata - glavna atrakcija

Bočna drsna vrata so posebnost predvsem zaradi dejstva, da niso vpeta v sredinski stebriček, ampak v streho in prag avtomobila. Rešitev je všečna, a je treba na nekaj stvari paziti ali se jih navaditi. Iz notranjosti se malo teže zaprejo, kar pomeni, da boste otrokom najbrž morali pomagati. Bodo pa zato zadaj sedeči veliko laže vstopali v avtomobil, še zlasti na ozko odmerjenem parkirnem prostoru.

Testni B-max še ni imel sodobnega infotainmenta, vse informacije so bile nagnetene na dokaj majhnem zaslonu na sredini armaturne plošče, pod njim so številne tipke, razvrščene podobno kot v starih mobilnih telefonih.

Naš mali enoprostorec je z opremo titanium ocenjen na dobrih 18 tisočakov. Čeprav je opreme dovolj in mu nič ne manjka, bi za ta denar pričakovali malce močnejšo motorno izbiro. Verjetno pa bodo trgovci tistim, ki se bodo navdušili za ta praktični avtomobil, prišli naproti s kakšnim popustom.

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano