Drugi tir: Nadzor civilne iniciative

Prvič, nikakor nisem “osnovni avtor pomorskega zakonika”, marveč le eden od številnih sodelujočih v interdisciplinarni sestavi, pri čemer je projekt nastal v okviru Pravne fakultete Univerze v Ljubljani pod vodstvom dr. Marka Ilešiča, tedaj uglednega profesorja, zadnjih dvanajst let pa enega od najbolj prepoznavnih sodnikov na Sodišču Evropske unije v Luksemburgu.

Drugič, gospodu Juriju sicer ne morem preprečiti, da dvomi v vse, ki razmišljamo drugače, vključno z našimi prizadevanji in iskrenostjo, kajpak pa imam tudi jaz pravico, da priobčim svojo plat “zgodbe”.

Zlahka preverljivo dejstvo je, da je vlada mag. Antona Ropa v času mojega kratkega ministrovanja leta 2004 med drugim uspela uvrstiti izgradnjo 2. tira med Koprom in Divačo med prioritetne infrastrukturne projekte Evropske unije, da smo pripravili prvi predlog celostne prometne politike v zgodovini samostojne Slovenije in tudi državni lokacijski načrt za gradnjo drugega tira, ki je bil formalno sprejet spomladi leta 2005, kmalu po nastopu vlade Janeza Janše. Vselej je možno narediti še več, a sam imam mirno vest, ker sem se z drugim tirom ukvarjal domala dnevno, pa tudi ponoči. Če bi sleherni premier in vsak minister za promet napravila toliko za drugi tir kot naša vlada, bi se danes že veselo vozili po novi železniški progi.

Tretjič, prav tako so hudi očitki, ki letijo na večino preostalih kolegov koordinacijskega odbora Sveta za civilni nadzor projekta Drugi tir, a bo bolje, da jih kar sami ovržejo, saj znajo to bolje kot jaz.

Namen našega civilnega nadzora izgradnje drugega tira ni nagajanje vladi, marveč pomoč tistim njenim poštenim in državotvornim predstavnikom, da bodo projekt izvedli čim hitreje, čim bolj poceni, strokovno in popolnoma transparentno, upoštevajoč nacionalni interes, ki ne bi smel biti naprodaj tujcem.

MARKO PAVLIHA, Nova vas nad Dragonjo


Pišite nam


Najbolj brano