Spet je zvenelo lepo kot nekoč

Mladi, povečini akademsko šolani glasbeniki, ki so na pobudo saksofonista Naceta Kogeja sestavili plesni orkester, so v nedeljo nastopili na koncertni počastitvi spomina na slovite tovrstne povojne idrijske sestave. Povedel jih je Julijan Vidmar, prav tisti dirigent, ki je z orkestrom v isti prepolni dvorani nastopil že pred 40 leti.

Plesni orkester Idrija je po 40 letih spet navdušil z  Julijanom Vidmarjem.  Foto: Saša Dragoš
Plesni orkester Idrija je po 40 letih spet navdušil z Julijanom Vidmarjem.  Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Leta 1977 še rosno mlad glasbenik Julijan Vidmar, četrti umetniški vodja idrijskih povojnih plesnih orkestrov, je glasbenike in goste povezal v koncert, ki niti 40 let pozneje ni izgubil sijaja.

V nedeljo je znova vodil plesni orkester, v katerem so tokrat nastopili mladi glasbeniki, doma med Logatcem in Tolminom. Tokrat je z njimi nastopil še vsestranski idrijski glasbenik Nace Kogej.

Back Beat Boogie in zimzelena jazz swing klasika

“Dobil sem zvočni posnetek koncerta, na katerem so s plesnim orkestrom Idrija nastopili Oto Pestner, Breda Kodela in Stojan Vončina,” je pred rudniško dvorano, kot leta 1977 spet prepolno, povedal Kogej. “Presenetila in navdušila me je dovršenost igranja. Takoj sem pomislil, da bi se morali tem odličnim glasbenikom zahvaliti za vse, kar so dobrega dali Idriji. Na srečo so bili kolegi glasbeniki pripravljeni sodelovati in tudi takratni dirigent Julijan Vidmar je hitro pristal.”

Občinstvu so predvajali posnetke tedanjega koncerta, ki jih je Kogej tudi že objavil na spletu.

Nace Kogej in Julijan Vidmar sta iz Vidmarjevega osebnega arhiva izbrala dodobra oguljene note iz nekdanjega repertoarja orkestra, ki sta ga v nedeljo z dirigentsko palico spet vodila tudi zdravnik, raziskovalec dr. Alfred Kobal, ki je kot študent medicine vodil drugo sestavo orkestra, in glasbenik Ivan Rijavec, ki ga je nasledil.

Na tokratnem koncertu sta orkester popeljala skozi skladbi, ki sta poslušalce navduševali v šestdesetih letih.

Orkester, ki ga sestavlja 18 glasbenikov in ena glasbenica, je koncert kakopak stkal iz tedanjega, sicer zimzelenega repertoarja jazz swinga, ki je po umiku italijanskih ritmov po vojni navduševal in sproščal mlado in staro. Tako pred 40 leti kakor tudi tokrat naslovno, predvojno skladbo Harryja Jamesa Back Beat Boogie so sicer zaigrali šele v dodatku, prej pa je zazvenel njegov sloviti blues za trobento, pa tudi najbolj znane melodije Glenna Milllerja in poznejše plesne skladbe Jožeta Privška.

Gostje - odlični domači jazzovski pevki Rebeka Bogataj in Eva Poženel ter vzhajajoči pevec Gregor Ravnik, so doživeto prepevali o ljubezni.

Da ne bi pozabili in da bi trajalo

Vsi, skupaj z razpoloženim Vidmarjem, ki se je poklonil vsakemu glasbeniku posebej, so občinstvo spravili do ovacij. “Upamo, da to ni enkraten projekt in da se bo iz njega razvilo kaj večjega,” je dejal Kogej, zadnji leti član profesionalnega orkestra slovenske policije. Že od otroštva je godbenik v domačem orkestru rudarjev, v katerem je mlade kolege pridobil k sistematičnemu zbiranju in preučevanju gradiva o plesnih orkestrih, vse od prvega, ki ga je v povojnih letih sestavil in vodil Damijan Flander. Začeli so, ko politika niti slučajno ni razumela sproščene, iz Amerike prodirajoče glasbe. Četudi ni bilo lahko, jim je bilo vendarle lepo. Občinstvo, idrijsko in širše primorsko, ga je vzelo za svojega.

Pomen plesnega orkestra Idrija je, zagotavljata Drejc Kokošar in Tilen Božič, veliko večji, kot se zavedamo. Kar nekaj glasbenikov študentov, med njimi tudi Kobal, je igralo v akademskem plesnem orkestru, z njim so nastopali po svetu (Moskvo so celo prvič razveselili z ameriško glasbo) in v Idrijo prinašali znanje ter novosti. Dajali so ji vrednost, ki mestu, če sodimo po huronskem navdušenju na koncertu, danes manjka.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano