Dobra muzika za manj denarja

Najcenejši c-elysee velja deset tisočakov. Za pet tisočakov več dobite dobro opremljeni testni primerek, ki med drugim porabi slabih pet litrov nafte na sto kilometrov in lahko udobno prevaža pet potnikov.

Nizkocenovna limuzina je pridobila na oblikovni privlačnosti Foto: MILOS MILAC
Nizkocenovna limuzina je pridobila na oblikovni privlačnosti Foto: MILOS MILAC

Zgornji podatki so tisto, kar večino kupcev takih avtomobilov zanima. Pri tem so estetika, posebej izbrani materiali in modni dodatki drugotnega pomena. Zato so zelo priljubljeni pri taksistih in vseh, ki potrebujejo ekonomičnost in vzdržljivost. C-elysee je seveda nizkocenovnik in pri takem lahko pričakujemo silno špartansko opremo in ne najbolj sodobno tehniko. Vseeno avto ne deluje ceneno, za kar poskrbi že zunanjost s sodobno optiko luči in sodobnim dizajnom. Za nameček je tu še simpatična kovinska barva in avto se z videzom lahko kosa z višje postavljenimi konkurenti. Gre pač za malce drugačen koncept avtomobila, ki je namenjen prvenstveno trgom, kjer so ceste še slabše od naših; nenazadnje se dno avtomobila začenja kar visoko, karoserija pa je tudi ojačana na vitalnih delih.

Notranjost je druga zgodba z enostavno plastiko, enostavno ergonomijo, enostavnimi rešitvami, ki so že generacijo ali dve za časom. Asistenčnih sistemov ni, za varnost skrbijo štiri zračne vreče, radio je generični z malim zaslončkom, ki hkrati prikazuje še stanje potovalnega računalnika. Tu je še klasična ročna klimatska naprava in zgodba se konča. Ergonomija je povprečna, sploh razporeditev stikal in gumbov; tisti za odpiranje šip so ob menjalniku in niti ena se ne odpira avtomatsko.

Zasnova karoserije pa prinaša bonus - prostor zadaj, ki ga je več kot dovolj tudi za velike odrasle osebe. Pod motornim pokrovom je brnel 1,6-litrski BlueHDi s “samo” 99 konjiči, moč je na sprednji kolesni par prenašal petstopenjski menjalnik. Pogonski del je boljši del C-elyseea, saj dinamike ne manjka, lahko bi rekli, da se zna C-propeler obnašati celo nekoliko športno, pri vsem tem pa ga je mogoče voziti s porabo pod pet litrov. Del tega gre na račun samo dobro tono težke karoserije (in posledično tudi na račun varnosti), vseeno pa je sama vožnja, če odmislimo robustno podvozje, ki zelo glasno opozarja na slovenske ceste, nadpovprečna.

Najprej bodo po njem planili taksisti, sledijo jim vozniki, ki pri nakupu gledajo le na ceno in porabo, in vsi, ki tako ali tako ne želijo izstopati. Na koncu je ta avtomobil namenjen tudi vsem, ki imajo v življenju drugačne prioritete od plačevanja visokih obrokov za kredit ali lizing. In tudi to nekaj šteje.

Avtomobil v številkah

Motor: dizelski 1560 ccm/73 kW, izpust 98 g/km

Poraba na testu: 4,8 litra na 100 km

Hitrost in pospešek: 183 km/h, 10,8 sekunde do 100 km/h

Cena osnovnega modela: 10.310 evrov

Cena testnega vozila: 15.140 evrov.

Več podatkov: www.citroen.si

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano