50 milijonov evrov več je pa res preveč

Razpis za tretji večji sklop del pri gradnji drugega tira je propadel. Edino ponudbo - za 198,5 milijona evrov - je poslal konzorcij na čelu z družbo SŽ gradbeno podjetje. A to je več kot 50 milijonov nad najvišjo vrednostjo del, ki jo je v razpisu postavil 2TDK. “Ponudbo smo označili za nedopustno,” so zapisali v 2TDK.

Dvig cen v gradbeništvu vse bolj vpliva na gradnjo drugega tira.  Foto: Tomaž Primožic/FPA
Dvig cen v gradbeništvu vse bolj vpliva na gradnjo drugega tira.  Foto: Tomaž Primožic/FPA

LJUBLJANA > Kako se bodo v 2TDK zdaj lotili tretjega sklopa del - to so železniški in predorski sistemi - še niso sporočili. Možna je tako ponovitev razpisa kot tudi vnovična sprememba strategije in razdelitev razpisa na sklope, da bi najprej iskali izvajalca samo za preusmeritev proge v Divači, ki je najbolj nujna. Za preostala predorska dela, za katera se še ne mudi toliko, pa bi izvajalca iskali kasneje.

Ob morebitni ponovitvi razpisa je najpomembnejše vprašanje, kolikšno najvišjo ceno bodo določili v naslednjih postopkih. Cena, postavljena v sedanjem mednarodnem javnem naročilu, je bila 142,2 milijona evrov in, kot kaže, odločno prenizka, da bi prepričala več gradbincev. Iz tujine ni prispela niti ena ponudba. Edina je bila domača (poslali so jo SŽ - gradbeno podjetje, Kolektor Koling in slovensko podjetje v turški lasti Yapi Merkezi Construction), ki pa je za tretjino presegla dopustno vrednost 2TDK.

Od začetka gradnje drugega tira do danes so se razmere v gradbeništvu občutno spremenile. Cene gradbenih materialov so se po podatkih zbornice gradbeništva povečale za 20 do 80 odstotkov, in ni pričakovati, da se bodo kmalu vrnile na ravni pred epidemijo in vojno v Ukrajini.

Te podražitve vplivajo tudi na glavno gradnjo proge na kraškem in istrskem odseku. “V razpisu so cene sicer fiksne. A zakon določa, da je do deset odstotkov podražitev tveganje izvajalca, preostalo pa tveganje naročnika,” pravi generalni direktor 2TDK Pavle Hevka. Nedavno je ocenil, da se bo drugi tir zaradi podražitev gradbenih materialov podražil za okoli 100 milijonov evrov.

Kraški in istrski odsek drugega tira leto dni gradi konzorcij Kolektorja CPG s turškima partnerjema Yapi Merkezi in Özaltin za 648,3 milijona evrov. Njegova ponudba je bila takrat za 75 milijonov evrov nižja od najvišje postavljenih vrednosti v javnem naročilu.


Najbolj brano