“Staro progo zapreti isti dan, ko bo odprt drugi tir”

Sedanjo železniško progo med Dekani in Prešnico je treba zapreti, takoj ko bo zgrajen in odprt drugi tir - takšno pobudo bodo na seji ta teden obravnavali koprski občinski svetniki. Podobno je pred dvema mesecema že soglasno sprejel občinski svet Hrpelje-Kozina. Da je sedanja proga nevarna in neustrezna, vseskozi opozarjajo v Svetu ljudske pobude dvotirne proge Divača-Koper.

Okoliški prebivalci že nekaj časa zahtevajo, da se proga Dekani-Prešnica, ki poteka tudi tik pod Kraškim robom, ob odprtju 
drugega tira zapre.  Foto: Tomaž Primožič/FPA
Okoliški prebivalci že nekaj časa zahtevajo, da se proga Dekani-Prešnica, ki poteka tudi tik pod Kraškim robom, ob odprtju drugega tira zapre.  Foto: Tomaž Primožič/FPA

KOPER > V Svetu ljudske pobude dvotirne proge Divača Koper, ki jo vodi Janko Sever, že dlje časa zahtevajo, da se sedanja proga zapre, takoj ko bo zgrajen drugi tir (predvidoma leta 2026). Načrti države so namreč drugačni. Sedanja proga naj bi obratovala, vse dokler ne bo dokončana nova dvotirna proga, ki pa jo šele umeščajo v prostor in jo bodo začeli graditi šele leta 2028, gradnja pa bo trajala več let.

“Že nova enotirna proga, ki bo po napovedih odprta leta 2026, bo zadostovala za vožnjo vlakov v obeh smereh med Koprom in Divačo,” poudarja Sever. “Od občine pričakujemo, da aktivno in argumentirano zahteva od vlade, da se sedanjo dotrajano progo zapre isti dan, ko bo po novi trasi zapeljal prvi vlak, ker je stara proga nevarna in ogroža vodni vir za Istro. Že zdavnaj ne dosega sodobnih varnostnih in tehničnih standardov. Vsako odlašanje z ukinitvijo je neodgovorno in nepotrebno trošenje denarja za vzdrževanje ter nevarno za ljudi ter vodooskrbo,” opozarja. Ravno te dni minevajo tri leta od železniške nesreče v Dolu pri Hrastovljah, ko je izlitje kerozina grozilo vodoskrbi Istre, proga pa je bila več dni zaprta.

Kot ponavlja Sever, je nerazumljivo tudi to, da se dvotirna proga ne gradi sočasno z drugim tirom: “Prah, hrup, miniranje podnevi in ponoči, kamioni ..., vse to prenašajo ljudje ob gradnji drugega tira. Želimo, da leta 2026 zadihajo in končno nehajo živeti na gradbišču.”


Najbolj brano