S filmčki na STŠ delajo prve korake k digitalizaciji pouka

Na Srednji tehniški šoli (STŠ) Koper k pouku uvajajo nova digitalna učila. Za zdaj so na voljo interaktivni filmčki, ki so dijakom v pomoč pri učenju avtoserviserskih, frizerskih in strojnotehničnih veščin.

Slovenske in tuje učitelje, ki jih te dni v okviru projekta KIPSI 
gostijo na STŠ, je danes pozdravil tudi koprski župan Aleš Bržan. Foto: Ilona Dolenc
Slovenske in tuje učitelje, ki jih te dni v okviru projekta KIPSI gostijo na STŠ, je danes pozdravil tudi koprski župan Aleš Bržan. Foto: Ilona Dolenc

KOPER > To so prvi sadovi projekta Kombinirano izobraževanje v poklicnem in strokovnem izobraževanju (KIPSI oziroma, mednarodno, BlendVET), v katerem kot edina primorska šola sodeluje STŠ Koper. V Sloveniji so v 1,6 milijona evrov vreden projekt, ki ga vodita republiški center za poklicno izobraževanje in filozofska fakulteta in je financiran iz norveških skladov, vključeni še celjski in novomeški šolski center ter trboveljska srednja šola. Sodelujeta pa še dve islandski in dve norveški izobraževalni inštituciji.

“Prvič smo se srečali lani na Norveškem, kjer smo začrtali, kaj se bo v tem 30-mesečnem projektu zgodilo, pravkar teče drugi del z gostovanjem sodelujočih učiteljev pri nas, prihodnje leto pa sledi še srečanje na Islandiji,” uvodoma razloži ravnatelj STŠ Iztok Drožina. “Dejstvo je, da v poklicnih strokovnih programih ni veliko tradicionalnih učbenikov in materialov, iz katerih se dijaki lahko učijo. S tem projektom smo začeli ustvarjati 'banko' interaktivnih digitalnih vsebin, ki jih lahko dijaki uporabljajo pri pouku ali doma, bodisi za spoznavanje novih vsebin ali za utrjevanje naučenega,” pojasni Drožina.

Na STŠ so učitelji razvili tri interaktivne video posnetke na področju praktičnega pouka, in sicer za avtoserviserje (menjava in uravnoteženje pnevmatik), za frizerje (stopničasto striženje) in za strojne tehnike (zagon CNC stroja), ter tri video posnetke za tehnike računalništva. Interaktivnost se denimo pri posnetku menjave pnevmatike kaže tako, da se posnetek na neki točki ustavi in steče naprej šele, ko dijak izbere pravilno orodje.

Že v prihodnjem šolskem letu nameravajo takšne vsebine ustvariti v okviru vsakega strokovnega aktiva, tako pri teoretičnih in splošno-izobraževalnih kot pri strokovnih predmetih.

“To je nekaj, česar pri nas doslej še nismo imeli. Vpeljujemo torej nove tehnologije v pouk, ki lahko - ker govorimo o kombiniranem izobraževanju - poteka bodisi v šoli bodisi na daljavo,” še poudari ravnatelj Drožina.


Najbolj brano