Praznik podeželskih žena

Velika lokalna tržnica, s katero razvojna agencija ICRA s soorganizatorji spodbuja oskrbo z lokalno ozimnico in izdelki, je v soboto minevala v znamenju 40. obletnice društva podeželskih žena Idrija-Cerkno.

Članice društva podeželskih žena Idrija-Cerkno so postregle vse obiskovalce. Foto: Saša Dragoš
Članice društva podeželskih žena Idrija-Cerkno so postregle vse obiskovalce. Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Jesenska tržnica, že 13. po vrsti, je največji tržni dan lokalnih ponudnikov na Mestnem trgu. Članice društva podeželskih žena Idrija Cerkno so dodale trajnostno noto, poskrbele za kulturno hrano ter v raznovrstne dejavnosti vpele mlado in staro.

Po predstavitvi so s šaljivo igro povabile na razstavo Kruh naš vsakdanji. Izbor različnih vrst kruha, potic, pogač in sorodnih dobrot je bil pestrejši od vsakdanje obloženih miz. Podeželske žene rade posegajo po pozabljenih receptih ali zamesijo po novih. Njihove tradicionalne potice (ocvirkova, zelševka ...) so jih proslavile na tekmovanjih in so nepogrešljive na domala vseh tukajšnjih prireditvah. Tokrat so z njimi postregle vsem obiskovalcem.

Na letošnjem ptujskem ocenjevanju slovenskih dobrot nagrajene kmetije Na Ravan, Pri Bašlju in Na Kalu so v pokušino dodale mlečne izdelke. Turistična kmetija Pr'Jureč je primaknila še vse za izdelavo kosmičev, da so z njimi obiskovalci lahko dodali hranilno vrednost jogurtom. V Ledinah je kmetija tržnico pospremila z dnevoma štrukljev z množico nadevov.

Ozimnice, medu in toplejših kosov oblačil pletilj in ostalih podeželskih rokodelk je bilo v izobilju. Godčevske Kanomeljske punce in gostje slavljenk, tolminske Korenine, so trgovanje obogatile s pesmijo. Gobarji, na čelu z Jožetom Močnikom in Ivanko Leskovec, so razstavili nekaj čez sto vrst gob iz domačega okolja. Čebelarji so s predsednikom društva Martinom Kolencem popeljali v medeni svet živahnega meščanskega čebelnjaka, ZPM je zaposlila otroke.

Program DEPO z možnostmi za trajnostno podjetništvo s predelavo odpadnih materialov za ponovno uporabo, je predstavilo vrhniško komunalno podjetje. Kanomeljska družina Velikanje pa je povabila v svojo spletno trgovino Dajadaja, v kateri imetniki in potrošniki izmenjujejo rabljena, lepo ohranjena otroška oblačila za simbolične zneske.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano