Marin Medak iz Goričkega v Piran s kolesom

Kdor je mislil, da 29-letni Pirančan Marin Medak, potem ko je pred leti preveslal Atlantski ocean in južno Sredozemlje, zdaj počiva, se je krepko uštel. Prav včeraj ob 5.30 zjutraj se je lotil najnovejšega podviga - tokrat s kolesom z enega konca Slovenije, Goričkega, na drugi, v Piran.

Medak včeraj, ko je vesla zamenjal za kolo ... Foto: Siniša Glogoški
Medak včeraj, ko je vesla zamenjal za kolo ... Foto: Siniša Glogoški

SLOVENIJA > “... Ko pa prideš ti, se nebo mi razjasni, čez gore ravan seže mi pogled z Goričkega v Piran,” prepeva Vlado Kreslin in Marin Medak priznava, da ga je navdihnil prav slovenski kantavtor in rock glasbenik, rojen v Beltincih na ravninskem delu Prekmurja.

Ko smo se včeraj pogovarjali z njim po telefonu, je prekolesaril prvih 85 kilometrov in je bil med Ptujem in Apačami. Zadal si je, da bo dosegel Slovensko Bistrico, Zreče, Žalec in prenočil v Tuhinjski dolini. Danes ob 5. uri zjutraj bo pot nadaljeval v Postojno, na Kozino, v Koper, kjer si bo privoščil sladoled, in Piran. Tja naj bi prikolesaril zvečer, zjutraj pa si bo vzel čas za rogljiček in kavo. Izbira manj prometne regionalne ceste in stranske poti. Paziti mora, da spije dovolj tekočine in zaradi celodnevnega napora tudi kaj poje.

Si je privoščil kakšno lahko prebavljivo poletno jed? “Pravkar sem pojedel sirov burek,” se je posmejal. Poletne vročine se ne boji. “Če bi se tudi danes segrelo na 35 stopinj Celzija, bi le hitreje poganjal kolo, da bi si sam ustvaril vetrc. Če pa bi se na pot podal že včeraj, bi bil samo malo bolj moker,” se je pošalil.

Čeprav v kolesarjenju uživa, se veslom ni odpovedal. “Na morje se bom še vrnil, zdaj pa se skupaj z Zavarovalnico Sava ukvarjam s projektom Male avanture. Rekreativcem s pustolovskim duhom dajem predloge, kaj bi lahko počeli v Sloveniji.” Pozimi je preizkusil pot čez Pohorje s krplji, ki jih je prvič uporabil. Spomladi je prehodil zahodni del Bele Krajine. Na začetku poletja je nameraval iz Ljubljane do Zagreba, po reki Savi in z vesli v rokah. “Žal je po vsega treh kilometrih prišlo do neljubega pripetljaja, na brzicah, pri prenosu kajaka.” Pustolovščino bo dokončal v bližnji prihodnosti, zdaj želi počez prekolesariti vso državo in odkriti njemu nepoznana območja.

Na dogodivščinah ga spremlja snemalec in fotograf iz Zagreba, Siniša Glogoški. Posnetke z različnih tur objavlja na svoji spletni strani marinmedak.com in se preizkuša v vlogi vodiča, “gradivo pa je vsem na ogled”.

Do konca leta ima v mislih še dve mali pustolovščini in glede prve si je že na jasnem: septembra se bo podal na Kraški rob. “Peš s Socerba do Sočerge in po dolini nazaj do Socerba.” Predvideva, da bo za to potreboval tri dni. Predpriprav ne potrebuje, saj je aktiven vse leto, v aktivnostih v naravi pa neizmerno uživa.