Cestišče bi širili v smeri obrtne cone

Ministrstvo za infrastrukturo, koprska občina, Dars in direkcija za infrastrukturo so podpisali dogovor o razširitvi bertoške vpadnice z zdajšnje dvopasovne ceste v štiripasovnico. Občina bo poskrbela za vso dokumentacijo, za kar naj bi potrebovala več kot eno leto. Po pridobitvi gradbenega dovoljenja naj bi gradbene posege sklenili v štirih mesecih. Naložba bi stala predvidoma med tremi in petimi milijoni evrov. Širitev ceste pa še ne pomeni tudi ureditve novega vhoda v Luko Koper.

Predstavniki države - ministrstva za infrastrukturo, Darsa in 
direkcije za infrastrukturo - so s koprskim županom Borisom 
Popovičem zakoličili dogovor za širitev bertoške vpadnice iz 
dvopasovne v štiripasovnico. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Predstavniki države - ministrstva za infrastrukturo, Darsa in direkcije za infrastrukturo - so s koprskim županom Borisom Popovičem zakoličili dogovor za širitev bertoške vpadnice iz dvopasovne v štiripasovnico. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Koper se že leta duši v kolonah tovornjakov, ki se prav po bertoški vpadnici vijejo proti edinemu vhodu v pristanišče. Zemljišča na trasi bodoče štiripasovnice so občinska in državna. Priprava projektno-investicijske dokumentacije za širitev ceste bo koprsko občino stala med 150.000 in 200.000 evri.

V okviru dogovora so še sklenili, da bo direkcija za infrastrukturo končno poskrbela tudi za ureditev okoli 400 metrov dolge cestne povezave mimo koprskih zaporov proti bertoški vpadnici, ki je že leta nedokončana.

Če bi čakali državo, bi trajalo

“Če bi čakali, da za to poskrbi država, bi vse skupaj trajalo najmanj pet let. Po pridobitvi gradbenega dovoljenja za kilometer dolg odsek nam bo Dars ta denar vrnil. Žal mi je, da se je zaradi nesodelovanja Luke Koper vse skupaj zavleklo. Dogovor, da bodo oni plačali dokumentacijo, je bil pripravljen, vendar nikdar podpisan. Tudi zato so vsi očitki, da občina zavira razvoj pristanišča, povsem neresnični,” pravi koprski župan Boris Popovič. Pritrjuje mu tudi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, ki se je županu danes na sedežu koprske občine izrecno zahvalil, ker je “naredil zadnji korak v tej zgodbi.”

Podpisu dogovora je prisostvoval tudi svetovalec župana za gospodarstvo in odnose z državnimi organi Gašpar Gašpar Mišič (sicer v.d. direktorja komunalnega podjetja Marjetica). Po njegovih besedah je koridor za ureditev bertoške vpadnice že dalj časa rezerviran oziroma zarisan in usklajen.

Širša cesta prvi polovici leta 2018?

“Cestišče bi širili ob novi obrtni coni, medtem ko bi ob naravnem rezervatu Škocjanski zatok tudi v prihodnje ostala pešpot in kolesarska steza. Poskrbeli pa bi še za gosto zasaditev žive meje, ki bi imela vlogo protihrupne zaščite. Težav ne bo tudi ob že zgrajeni Petrolovi bencinski črpalki, saj je tudi tam že predviden prostor za cesto,” je Mišič nanizal načrte.

Če bo šlo vse po časovnih načrtih, bi morebiti lahko gradbeno dovoljenje pridobili prihodnje leto. Dars bi lahko nato takoj začel postopek za izbiro izvajalca, štiripasovno bertoško vpadnico pa bi končali v prvi polovici leta 2018. S štiripasovnico bo sicer upravljal Dars.

Mišič še pravi, da bi bilo s prometnega vidika najbolj smiselno in primerno, če bi nov vhod v koprsko Luko s krožišča na koncu bertoške vpadnice speljali pod tamkajšnjim viaduktom, medtem ko bi izhod iz pristanišča navezali neposredno v krožišče. Pravi še, da je že izdelana tudi idejna zasnova, po kateri bi ob bodoči štiripasovnici, na območju od črpalke do krožišča, uredili kamionski terminal.

Minister Gašperšič omenja dva možna bodoča vhoda v Luko Koper; s krožišča na koncu bertoške vpadnice in z nedokončane srminske vpadnice. Kot je razumeti, se zdi prva različica časovno prej uresničljiva. Pa tudi pri tej možnosti bo treba najprej počakati na odločitev sodišča, čigava so zemljišča na tem območju: občinska ali državna. Prav zato občina Luki ni podelila stavbne pravice na tem delu. Popovič sicer pravi, da z državo velja dogovor o začasni zamrznitvi spora, Gašperšič pa pričakuje, da se jim bo uspelo dogovoriti pred odločanjem sodišča.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano