S podpisom dogovora do večje pretočnosti Šmarske ceste v Kopru

Infrastrukturni minister Peter Gašperšič je s koprskim županom Borisom Popovičem danes podpisal dogovor o aktivnostih za izvedbo investicijskih posegov na Šmarski cesti v Kopru. Gre za začetek aktivnosti, ki predvidevajo ureditev krožišč ter izgradnjo nadvozov in podhodov, s katerimi bi razbremenili zelo prometno cestno povezavo do Hrvaške.

Infrastrukturni minister Peter Gašperšič je s koprskim županom Borisom Popovičem danes podpisal dogovor o aktivnostih za izvedbo investicijskih posegov na Šmarski cesti v 
Kopru.
Infrastrukturni minister Peter Gašperšič je s koprskim županom Borisom Popovičem danes podpisal dogovor o aktivnostih za izvedbo investicijskih posegov na Šmarski cesti v Kopru. 

KOPER > Kot je ob podpisu dogovora spomnil Popovič, na omenjeni cesti zlasti v času turistične sezone prihaja do pogostih zastojev, ki ne glede na končno traso hitre ceste proti mejnemu prehodu Dragonja - obalni župani se še vedno zavzemajo za varianto skozi predor Markovec in pod Barede - v kratkem še ne bodo odpravljeni oziroma bo umestitev hitre ceste terjala še kar nekaj let.

Z današnjim dogovorom, ki sta ga poleg župana in ministra podpisala še direktor direkcije za infrastrukturo Damir Topolko in predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic, pa naj bi stanje neprimerno izboljšali. Župan je osebno prepričan, da z izgradnjo predvidenih rešitev zastojev ne bo več oziroma bodo neprimerno manjši, s tem pa bodo bistveno olajšali življenje prebivalcev.

Pri tem predvidevajo ukrepe ureditve krožišč pri Slavčku, Indeju in Mercatorju, kjer prihaja do največjih obremenitev in zastojev in s čimer bodo dosegli večjo pretočnost in prometno varnost na tem odseku do izgradnje hitre ceste Koper - Dragonja, je navedel Gašperšič. Konkretno naj bi po besedah Popoviča začasno krožišče pri Mercatorju spremenili v dokončno ter uredili podvoz za lokalni promet. V višini srednje šole naj bi uredili podhod za pešce, pri Indeju bi sedanje križišče spremenili v krožišče z dvema nadvozoma, medtem ko je za Slavček v igri več variant. Do konca marca bodo namreč predvidoma dogovorili način financiranja ukrepov in nato nadaljevali z aktivnostmi.

O točni vrednosti vseh del je sicer še težko natančno govoriti in so odvisne od končno sprejetih variant, se pa po besedah župana gibljejo od 10 do tudi čez 20 milijonov evrov. Ker bo šlo za rekonstrukcijo obstoječih cest, umeščanje v prostor ne bo potrebno.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je danes v Kopru pojasnil, da je investicijski elaborat za projekt drugega tira v pripravi, pri tem pa pričakuje, da bo na vladi potrjen do konca meseca. Elaborat bo po njegovih besedah ključna priloga pri prijavi na razpis za evropska sredstva iz mehanizma CEF, ki se izteče 7. februarja. Obenem je Gašperšič ob robu podpisa dogovora o ureditvi Šmarske ceste izrazil željo, da se preneha z ocenjevanji vrednosti projekta "čez palec". Projekt je namreč predmet intenzivnih preverjanj tako Evropske komisije kot Evropske investicijske banke "in tukaj moramo mi zelo verodostojno zagovarjati vse, kar smo naredili, vključno z našo oceno vrednosti". V investicijskem elaboratu bo razdelana tudi finančna konstrukcija projekta. Ta je po oceni Gašperšiča "dovolj robustna in je torej tudi izvedljiva in jo bomo kot tako tudi zagovarjali pred vsemi evropskimi institucijami". Kot je dodal, revizija vrednosti projekta ni pokazala večjih odstopanj, zlasti ne v smeri, da bi bil projekt precenjen. Po ministrovih besedah bo Slovenija sicer s projektom drugega tira kandidirala na več razpisih, da bodo tako maksimirali pričakovani delež financiranja iz naslova nepovratnih evropskih sredstev. Za približno milijardo evrov ocenjen projekt naj bi iz evropskih sredstev pridobili približno 25 odstotkov denarja. Sicer računajo, da bodo 40 odstotkov vrednosti zagotovili s kapitalskimi vložki. 200 milijonov evrov je že rezerviranih v proračunu. Ostali vložek bo predvidoma zagotovila Madžarska, "pogovarjamo pa se tudi s Slovaško in Češko", je navedel Gašperšič.

Gašperšič je izrazil upanje, da bi z gradnjo začeli v roku dveh let, pri čemer bo imelo prednost krožišče pri Mercatorju. Bolj optimističen je bil Popovič, ki upa, da bo v roku leta in pol do dveh let že nared krožišče pri Mercatorju, morda pa tudi tisto pri Indeju. Da bi prihranili čas, bo postopke v soglasju z ostalimi podpisniki vodila mestna občina.

STA


Najbolj brano