Džezovska mavrica med kompozicijo in improvizacijo

Mlada ekipa organizatorjev z vodjem Simonom Kendo odšteva ure do drevišnjega uvoda v 22. mednarodni festival Jazz Cerkno. Na devetih osrednjih koncertih se bo zvrstila pisana množica zasedb s treh celin, nekatere od njih bodo v Evropi nastopile prvič, znanke Cerknega pa na festival prihajajo s projekti, ki so jih pripravili ekskluzivno za tokratni festival.

Simon Kenda, vodja mednarodnega festivala Jazz Cerkno, 
na njem obeta veliko posluha vrednih glasbenih poslastic. Foto: Saša Dragoš
Simon Kenda, vodja mednarodnega festivala Jazz Cerkno, na njem obeta veliko posluha vrednih glasbenih poslastic. Foto: Saša Dragoš

CERKNO > Z Big bandom RTV Slovenija, gostoma Jako Kopačem in Reinholdom Schmölzerjem in namensko za to priložnost zasnovanim velikim glasbenim projektom, se bo nocoj začel 22. festival Jazz Cerkno 2017. Do sobote bo glavni oder pod šotorom na starem trgu ponudil še raznovrstno paleto osmih koncertov in raznovrstno obfestivalsko dogajanje.

Ob muziki razstave, pogovori, delavnice ...

Na festival že nekaj tednov vabi v cerkljanskem muzeju odprta razstava fotografij Žige KoritnikaJazzy-ga! in njegovih učencev, ki že leta lovijo v objektive dogajanje na cerkljanskem in sorodnih festivalih. V torek sta tradicionalno delavnico z najmlajšimi džezovskimi navdušenci začela Boštjan Gombač in Blaž Celarc, v soboto ob 11. uri pa jim bo pripadel glavni oder za prikaz osvojenih glasbenih veščin. Ob sobotnem uličnem nastopu zanimive novogoriške skupine Nesesari kakalulu, bo na okrogli mizi tekla beseda o novem džezu in medijih. Jutri pa ne bo manjkala tradicionalna delavnica Daria Corteseja, sicer povezovalca festivala, o divji hrani.

“Vse teče, kot smo si zastavili. Napetost pa med organizatorji, kot običajno tik pred festivalom, raste. Verjamem, da se bo sprostila ob uvodnih zvokih Big banda. Naredili smo vse, da se bodo glasbeniki, vsi gostje festivala in poslušalci v Cerknem počutili dobro,” je zagotovila Tjaša Jurman, od letos desna roka mladega Simona Kende, ki po slovesu ustanovitelja in vodje festivala Boštjana Cveka (1964-2015), prepleta vse niti festivala. Z rosno mlado ekipo soorganizatorjev ostaja zvest motu premiernega predstavljanja inovativnih glasbenih projektov in ekskluzivnim nastopom znanih džezovskih zasedb v Sloveniji. Prav tako tudi mešanici z džezom prepletenih komponiranih in improviziranih muzik različnih žanrov. Letos ponujajo popolno mavrico vsega naštetega.

Sobota bo dan “ženskega” džeza

“Program smo zaokrožili že pred letom dni. Pri pripravi sta mi v pomoč Mario Batelič in Miha Zadnikar. Pri sofinanciranju pa so nam poleg občine Cerkno in ministrstva za kulturo bile v pomoč tudi ambasade držav, iz katerih prihajajo glasbeniki. Ti so zelo različni in s prepletom svojih muzik letos obetajo veliko poslastic. Že prvi večer bo premierno pri nas nastopil etiopski džezist Hailu Mergia, ki sicer živi in deluje sicer v ZDA. Pred desetletji je soustvarjal vsepovsod popularen etiopski džez s primesmi tradicionalnih afriških muzik,” je Kenda dal vedeti, da se v prihodnjih dneh splača obiskati festival. Današnji, prvi festivalski dan bo zaznamoval še slovenski kitarist in skladatelj Samo Šalamon z mednarodno skupino in s skladbami, ki jih je napisal posebej za festival. Jutrišnji dan bo pripadel trem evropskim in ameriškim skupinam, improvizirani, eksperimentalni glasbi in njenemu srečanju s klasiko. Soboto pa bodo zaznamovale udarne ženske džezistke.

Na koncertu v Glasbeni šoli se bo ob 17. uri predstavila iskana ameriška džez kitaristka Mary Halvarson, ob 21. uri pa bo nastopila še v kvartetu vsestranske čelistke Tomeke Reid. Glavni oder bo najprej ogrela v Amsterdamu delujoča slovenska pianistka Kaja Draksler. Za premierni in ekskluzivni nastop v Cerknem je sestavila mednarodno pisano skupino glasbenikov Octet+1 , s katero se bo poetično sprehajala med džezom in klasiko. Finska saksofonistka Linda Fredrikson pa bo s svojo stalno skupino Mopo FIN zaključila festival z udarnim džezom s primesmi punka in artrocka.

“Ženska sobota je bolj kot ne naključje. Res pa je, da smo vse bolj dejavne in popularne džezistke v preteklosti nekoliko zanemarili in 'napako' tokrat popravljamo,” je zaključil Kenda.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano