Začetek ob zvokih Tartinijeve violine

S koncertom festivalskega ansambla Il Terzo suono se bo drevi ob 20.30 v piranski stolnici sv. Jurija začel 16. Tartini festival. Mednarodni poletni festival komorne glasbe, ki poleg Tartinijevih del predstavlja tudi skladbe drugih velikih svetovnih in slovenskih skladateljev ter dela sodobnih ustvarjalcev, navdahnjena s Tartinijevo umetnostjo, v Piran vsako leto povabi vrhunske glasbenike. V letošnji sezoni bo festival postregel z osmimi koncerti, delavnico in mojstrskimi tečaji. 

16. Tartini festival bo drevi ob 20.30 v piranski stolni cerkvi 
začel koncert festivalskega ansambla Il Terzo suono (na 
fotografiji), z gostom, fagotistom Sergiom Azzolinijem. Foto: Nada Žgank
16. Tartini festival bo drevi ob 20.30 v piranski stolni cerkvi začel koncert festivalskega ansambla Il Terzo suono (na fotografiji), z gostom, fagotistom Sergiom Azzolinijem. Foto: Nada Žgank

PIRAN > Na uvodnem koncertu, ki ga bodo člani festivalskega ansambla odigrali na historičnih - baročnih instrumentih, bo kot gost nastopil fagotist Sergio Azzolini, v rokah Stanka Madića pa bo zazvenela tudi Tartinijeva violina.

“Na prste obeh rok bi lahko po vsem svetu prešteli mesta, ki imajo takšne danosti oziroma dediščino, kot jo ima po Tartinijevi zaslugi Piran. Imamo mojstrov instrument, za katerega pozorno in strokovno skrbijo v Pomorskem muzeju Sergeja Mašere, rojstno hišo, kjer se italijanska skupnost neizmerno trudi za kakovostne programe,” našteva umetniška vodja festivala Jasna Nadles in dodaja, da ima zaradi vsega tega festival, ki nosi Tartinijevo ime, še ogromno potenciala za razvoj, rast ter tudi promocijo glasbene zapuščine “maestra narodov”. Za to skrbi tudi festivalski ansambel Il Terzo suono, ki precej nastopa izven Slovenije; naslednje leto jih med drugim čaka turneja po Braziliji. Na letošnjem festivalu bodo zaigrali dvakrat; po nocojšnjem koncertu z baročnimi instrumenti bodo nastopili še v soboto v piranskem Minoritskem samostanu, kjer bodo koncertni program odigrali na “moderne” instrumente. “To je za naš ansambel kar velik izziv,” priznava Nadlesova, sicer tudi flavtistka ansambla Il Terzo suono.

Med vrhunci letošnjega festivala bo po njeni oceni koncert orkestra I solisti Veneti, ki je piransko občinstvo v sklopu Tartinijevega festivala navdušil že večkrat. Nazadnje lani, ko so glasbeniki pod vodstvom dirigenta Claudija Scimoneja na Tartinijevem trgu nastopili ob 120. obletnici postavitve spomenika velikemu skladatelju in violinistu, ter tako slovesno začeli festival. Orkester, ki ga je Scimone ustanovil leta 1959 in ima za seboj več kot 6000 koncertov v 90 državah, bo 30. avgusta nastopil v cerkvi sv. Jurija, na program pa so med drugim uvrstili dela Rossinija, Vivaldija, Salierija, Bottesinija, Paganini in seveda Tartinija. Tudi na tem koncertu bodo obiskovalci lahko prisluhnili Tartinijevi violini.

Na letošnjem festivalu bo imelo slovensko občinstvo prvič priložnost prisluhniti Hrvaškemu baročnemu ansamblu, “najbolj znani hrvaški glasbeni skupini, specializirani za zgodovinsko točno interpretacijo instrumentalne in vokalne glasbe iz baroka in sorodnih obdobij, ki jo izvajajo z izvornimi glasbili ali s kakovostnimi replikami.” Ansambel, ustanovljen leta 1999, ki ga sestavljajo ugledni glasbeniki mlajše generacije - tako instrumentalisti kot pevci, znani po izvajanju baročne glasbe - bo v Minoritskem samostanu nastopil 28. avgusta. Poseben bo zagotovo tudi koncert Vittoria Ghielmija, enega redkih glasbenikov, ki ga vabijo, da kot solist igra violo da gamba z orkestri. Profesor na Mozarteumu in gostujoči profesor za glasbo na londonskem Kraljevem kolidžu, bo v 1. septembra v Tartinijevi hiši nastopil s programom, ki ga je naslovil Človeški glas, glas angelov. 21. avgusta pa bo v Mediadomu Pyrhani v Piranu s klavirskim recitalom nastopil francoski pianist Michel Bourdoncle.

Kot pojasnjuje umetniška vodja, želijo na Tartini festivalu podpreti in okrepiti sodelovanje z Oddelkom za staro glasbo na ljubljanski Akademiji za glasbo. Zato na festivalu dajejo priložnost tudi mladim glasbenikom, ki študirajo baročno glasbo v Sloveniji. Tako bo na koncertu Tartini Junior prihodnjo sredo, 23. avgusta, v atriju koprske Pretorske palače na čembalo zaigrala 24-letna Mojca Lavrenčič iz Vipave. Študentka zadnjega letnika magistrskega študija orkestrskega dirigiranja na ljubljanski glasbeni akademiji se je s čembalom seznanila kot dijakinja klavirja v 4. letniku na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, v prihajajočem študijskem letu pa se vpisuje na drugo stopnjo rednega študija pri izrednem profesorju Egonu Mihajloviću.

Slavnostni zaključek festivala (3. septembra) pa so organizatorji zaupali Salzburškemu baročnemu triu. Zasedba, v kateri muzicirajo Werner Neugebauer (baročna violina), Verena Laxgang (baročni violončelo) in Ellen Braslavsky (čembalo), bo nastopila v Minoritskem samostanu, v svojem programu pa pokazala vplive italijanskega baroka na salzburški klasicizem .

MAKSIMILJANA IPAVEC


Najbolj brano