Ministrstvo: slovo dizelskih in bencinskih motorjev niso nerealne sanje

Cilj, da bi do leta 2030 po naših cestah vozilo 200.000 električnih in hibridnih avtomobilov in da od takrat naprej ne bi bilo več mogoče registrirati vozil z bencinskimi in dizelskimi motorji, so realni, trdijo na ministrstvu za infrastrukturo.

Do leta 2030 naj bi v Sloveniji imeli 22.300 polnilnic. Foto: STA
Do leta 2030 naj bi v Sloveniji imeli 22.300 polnilnic. Foto: STA

LJUBLJANA > Trenutno je po državi razporejenih nekaj manj kot dvesto “običajnih” polnilnic z manjšo ali srednjo močjo in 38 “hitrih” polnilnic z veliko močjo, kjer je baterijo mogoče napolniti v 15 ali 20 minutah. Do konca septembra je bilo pri nas registriranih 690 električnih vozil in 248 hibridov. Okolju prijaznih je še 69 avtobusov, ki po Ljubljani vozijo na stisnjeni zemeljski plin.

Prehod bo postopen

Prehod od teh številk do števila 200.000 do leta 2030 se bo zgodil postopoma in ne prek noči, poudarjajo na ministrstvu za infrastrukturo. Prodaja čistih avtomobilov se bo v prihodnjih letih povečevala, tehnologije, ki jih ustvarjajo tudi slovenska podjetja, se bodo še izboljševale. Elektro distributerji, ki so nedavno opozorili na to, da omrežje povsod še ni dovolj zmogljivo za polnjenje takšnih avtomobilov, bodo morali postopoma nadgrajevati sisteme, razmišljajo na ministrstvu. “Norveška danes že ima 15 odstotkov električnih avtomobilov. Nisem slišal, da bi njihova omrežja trpela in vem, da ima Slovenija eno boljših omrežij v Evropi,” na te skrbi odgovarja Bojan Žlender, ki na ministrstvu vodi Službo za trajnostno mobilnost in prometno politiko.

“Želeli smo biti ambiciozni. Želeli smo pokazati, da ima Slovenija možnost narediti korak naprej, biti med tistimi, ki bodo ustvarjali razvoj, ne pa mu samo sledili. Hkrati smo zelo temeljito preverjali, ali je takšna strategija uresničljiva. Prepričani smo, da je,” je dejal. Država bo na tej poti spodbujala domača visokotehnološka podjetja, ki razvijajo sisteme za mobilnost v prihodnosti. Treba bo povečati tudi število električnih polnilnic. Za zdaj velja, da ena polnilnica lahko oskrbi deset vozil, tako da zdajšnje število odgovarja potrebam. V prihodnje naj bi se tudi število polnilnic sorazmerno povečevalo. Kot piše v strategiji o alternativnih gorivih, naj bi jih do leta 2030 imeli 22.300.

Tehnološki razvoj bo na neki točki zaustavil potrebo po novih polnilnicah, je prepričan Žlender. Doseg električnih avtomobilov se veča in kmalu baterije ne bo treba več pogosto polniti. Razvoj bo šel v smeri, da bomo električne avtomobile polnili doma, v pametnih hišah, ki bodo izkoriščale energijo sonca, in prek pametnih omrežij, napoveduje Žlender.

Spodbude za nakup se vsaj do 2020 ne bodo spremenile

Država bo vsaj še do leta 2020 ohranila sedanji obseg spodbud za nakup električnih in hibridnih vozil. Med temi spodbudami so subvencije v višini 7000 evrov za električna in 4500 evrov za hibridna vozila. Lastniki teh avtomobilov so oproščeni plačila letne dajatve, pri nakupu pa velja tudi nižja davčna stopnja pri davku na motorna vozila. Žlender je pojasnil, da z ministrstvom za finance iščejo tudi možnosti za nova olajšave oziroma spodbude za podjetja.

Kako bo s spodbudami po letu 2020, pa še ni znano. Če bo prodaja okolju prijaznih vozil res doživela razmah, bo to vodilo v znižanje tržnih cen, posledično pa se bodo znižale tudi subvencije.

JANA KREBELJ


Najbolj brano