Peljhan zmagovalec relija Vipavska dolina

Idrijčan Darko Peljhan je s sovoznico Andrejo Verbič včeraj zvečer v Ajdovščini dobil 7. reli Vipavska dolina, ki je bil uvodna preizkušnja za državno prvenstvo.

 Foto: Igor Mušič
Foto: Igor Mušič

AJDOVŠČINA > AJDOVŠČINA > Darko Peljhan je bil ves čas relija tik pod vrhom, po odstopih tekmecev z močnejšimi avtomobili (Claudio de Cecco in Rok Turk) pa je prišel na čelo in potem ni več popustil. Pri tem je dobro izkoristil bogate izkušnje in odlične zmogljivosti sicer že starega štirikolesno gnanega mitsubishija lan cerja evo x. Ostala nevarna konkurenca je namreč drvela le na dvokolesno gnanih strojih.

“V soboto nisva imela nobenih težav, kar je prineslo povsem drugačen rezultat kot lani, ko naju je zapustila tehnika. Ves dan sva vozila v konstantnem ritmu, tekmeci pa so odpadali. Lepo je sezono začeti z zmago, jo bo pa težko ponoviti,” je povedal idrijski šampion.

Sreča v nesreči za Turka in Kacinovo
Prva polovica sobotnega relija se je končala z odstopom tedaj vodilne posadke - Idrijčanov Roka Turka in Blanke Kacin. Oba sta imela veliko srečo v nesreči in lahko 22. april proglasita za drugi rojstni dan. V četrti hitrostni preizkušnji tik pod Predmejo sta v levem ovinku nad prepadom izgubila oblast nad peugeotom 208 T 16 R 5. Z njim sta treščila v jarek in nato v kamnit zid, ki se je porušil, a je vendarle pomagal bočno drseče razbito vozilo zadržati na cesti. Posadka jo je odnesla brez prask, avto pa s prebitima prednjima pnevmatikama ter s preoblikovanim prednjim delom in desnim bokom. “Avto smo sestavili v zadnjem trenutku in vse še ni tako, kot bi moralo biti. Dejstvo je, da se avtomobil na usmerjanje z volanom ni obnašal tako, kot bi se moral,” je po nesreči povedal Rok Turk.

Nekateri zasledovalci so jima bili zaradi sodobnejše konstrukcije od mitsubishijeve kar nevarni. Ajdovske organizatorje je z drugim mestom in minuto zaostanka za zmagovalcem razveselila domača posadka Borut Bratina-Lucijan Vovk (peugeot 208 R2). V napetem boju je ubranila napade postojnske posadke Grega Premrl-Vili Ošlaj, ki je imela na voljo močnejši citroen DS 3 R3T, a je bila za srebro šest sekund prepočasna.

V obeh posadkah so se veselili stopničk, najbolj očitno pa sovoznik Lucijan Vovk: “Vesel sem, da smo zadržali prednost. Grega je bil nevaren, še posebej, ker nama na makadamu in na Erzelju ni šlo, a sva imela v Žabljah odličen finiš z zmago na hitrostni preizkušnji.” Zasledovalec Grega Premrl je dodal: “Vesel sem, da sem reli odpeljal zdrav, saj sem ga lani zaradi bolezni komaj zmogel. Za začetek je uvrstitev odlična, še posebej, če upoštevamo, da sem v petek naredil napako in se zavrtel okoli svoje osi, kar mi je vzelo 20 sekund.”

Vrnitev hitrostne preizkušnje Predmeja (zadnja je bila pred 21 leti) je bila zadetek v polno. Ostri ovinki skozi predore in mostičke nad prepadi so bili za vse velik izziv, za nekatere pa tudi past, v katero se je zaradi tehničnih težav ujel tudi prvi favorit Rok Turk. Na polovici relija je že imel 48 sekund prednosti pred tekmeci, po tem pa je z razbitim avtomobilom obstal.

Nočni show
Petkova večerna uvodna etapa pod žarometi ajdovskih ulic je privabila več kot tisoč gledalcev. Po koncu občudovanja starodobnih avtomobilov in ko se je razkadil dim izpod pnevmatik ob piruetah cestnih akrobatov - drifterjev, je idrijska posadka Rok Turk - Blanka Kacin takoj pokazala kaj zmore 300-konjski in štirikolesno gnani najsodobnejši avtomobil na startni listi - peugeot 208 T16 R5. Idrijčana sta prevzela vodstvo. Že uvodoma se je na drugo mesto z sodobnim peugeotom 208 R2 prebila domača posadka Borut Bratina-Lucijan Vovk, na presenetljivem tretjem mestu pa se je znašel še en par iz Vipavske doline: Vasja Miklavčič- Martin Černigoj s starim, a odlično pripravljenim cliom RS. Darko Peljhan in Anja Verbič sta bila šele četrta, a sta na glavnem delu relija pokazala največ zbranosti in moči. Miklavčič je nato v Beli in na Erzelju dvakrat “oral” izven cestišča, ob podvigih mehanikov pa je vendarle prišel do cilja kot drugi v diviziji tri. Posebna privlačnost večera je bil nastop fička z 850 kubičnim motorjem v rokah izkušenega Idrijčana Andreja Mraka.

Zahtevna je bila tudi makadamska etapa po dolini Bele, kjer so imeli nekateri dirkači bližnja srečanja z drevesi in skalami. Dirko je začelo 58 posadk, končalo pa le 31. Največ odstopov je bilo v diviziji ena, kjer je moral odnehati tudi domači adut in soorganizator relija Martin Štucin. Divizijo ena je osvojila idrijska posadka Jan Mrak-Luka Kuštrin z MG ZR 105.

Četrti absolutno je bil najboljši tuji voznik, Italijan Bernd Zanon (peugeot 207), peti pa še en Primorec, Jernej Fakin (peugeot 208 R2). V diviziji dva so se na stopničkah od vrha navzdol zvrstile primorske posadke Bratina-Vovk, Premrl-Ošlaj, Jernej ter Gregor Fakin.

Reli je minil brez petkratnega državnega prvaka, Idrijčana Aleksa Humarja, ki po prodaji lanskega dirkalnika še ni uspel sestaviti novega. Družino je s starejšim modelom renaultovega clia zastopal njegov sin Matic, reli pa je s pogonom le na eno polos končal tudi vedno borbeni najstarejši v karavani Slavko Komel, ki bi kateremu od mladcev s startne liste lahko bil tudi - dedek.

IGOR MUŠIČ


Najbolj brano