• Poletni obroki naj bodo lahki in redni.
    Poletni obroki naj bodo lahki in redni.
    Foto: Vir: Nijz

Poleti je bolj primerna lahka hrana

sreda, 9. avgust 2017, 15:14

V poletnih mesecih, ko se živo srebro povzpne višje kot ponavadi, moramo biti še posebej pozorni na kakovost hrane. V vročini se živila hitreje pokvarijo, zato obstaja večja nevarnost zastrupitve, opozarjajo na NIJZ. Poletni obroki naj bodo lahki in redni, ne smemo pozabiti niti na zadostno količino tekočine, pa svetuje nutricistka Mojca Cepuš.

LJUBLJANA > Mojca Cepuš, svetovalka za zdravo prehrano, je pojasnila, da je v vročih dneh pomembno predvsem, da svojega telesa ne obremenjujemo preveč: “To pomeni, da jemo lahko hrano, ki nima veliko beljakovin in maščob, vsebuje pa veliko vode, na primer sadje in zelenjavo.”

Poleti uživajmo sezonsko sadje in zelenjavo, ki je sveže in polno dozorelo z obilico vitaminov, mineralov ter vode, svetujejo tudi na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ). A moramo biti pozorni, da ne kupujemo poškodovanih, gnilih, plesnivih ali uvelih kosov. Narezano očiščeno sadje in zelenjavo, na primer melono ali pakirano solato, kupimo le, če je živilo na pogled sveže, ustrezno pakirano, označeno z označbami in shranjeno v hladilniku.

Solata namesto golaža

Pomembno je tudi, da zaužijemo več manjših dnevnih obrokov, tudi če nam ob velikih toplotnih obremenitvah hrana ne diši preveč. “Ni treba, da je naš poletni obrok golaž, lahko si na primer privoščimo solato z ječmenom ali ajdo,” svetuje Cepuševa.

Tako NIJZ kot Cepuševa še izpostavljata, da moramo v poletnih mesecih poskrbeti za zadostno količino zaužite tekočine. Za žejo sta najbolj primerna voda ali nesladkan čaj, če pa smo izpustili obrok in se zelo potili na primer pri športnih aktivnostih, pa si lahko pomagamo z izotonikom. Po navodilih Cepuševe ga pripravimo tako, da v vodo ali limonado vmešamo dve žlici medu in ščep soli.

Ob višjih temperaturah moramo biti še posebej pozorni na meso, hitro pokvarljive mesne izdelke in živila, ki vsebujejo jajca ali mlečne beljakovine, ki se v vročini pokvarijo še hitreje. Živila je zato treba shraniti v hladilniku.

NIJZ še svetuje, da ko na potovanje s seboj vzamemo hrano, poskrbimo za varno pripravo in pakiranje živil doma, varen prevoz ter higiensko rokovanje z živili. Živila, ki so obstojna na sobni temperaturi, vedno prenašamo v originalni embalaži, večjo pozornost pa je treba nameniti živilom, ki morajo biti shranjena pri nizkih temperaturah.

Mleko in mlečne izdelke, delikatesna živila, sveže meso in toplotno obdelana živila, pripravljena za zaužitje, je treba vedno prenašati v hladilni torbi, ki zagotavlja primerno temperaturo. Hitro pokvarljiva živila, ki so bila predhodno shranjena v zamrzovalniku in hladilniku, shranimo v ohlajene hladilne torbe tik pred odhodom, v avtu pa hladilno torbo položimo na najhladnejše mesto. Hladilno torbo čim manj pogosto in za čim krajši čas odpiramo, še svetujejo na spletni strani NIJZ.

Nič pa se poleti ne prileže bolj kot kepica sladoleda, ki pa je visoko kalorično živilo, običajno vsebuje tudi veliko sladkorja. Cepuševa svetuje, da ga ne uživamo preveč in kot alternativo morda izberemo ohlajeno lubenico. Približek sladoleda pa lahko pripravimo tudi doma, tako da zmešamo zamrznjeno banano in tofu ter dodamo različne dodatke po našem okusu.

Sladoled je občutljivo živilo

Sladoled je sicer občutljivo živilo, ki je pogosto vzrok črevesnih težav pri ljudeh, zato zahteva posebne pogoje shranjevanja in higiensko ravnanje, opozarja NIJZ. Zastrupitev z bakterijami v sladoledih in zamrznjenih desertih je lahko tudi resna. Tipični znaki zastrupitve, ki se lahko pojavijo že nekaj ur po zaužitju sladoleda, so slabost, bruhanje, tope bolečine v trebuhu, driska in glavobol.

Sladoleda, kupljenega v trgovini, zato ne izpostavljamo previsoki temperaturi, pri transportu domov pa ga dobro zaščitimo. Najbolje ga je shraniti v izolirne vrečke oziroma torbe s hladilnimi vložki. Doma sladoled takoj pospravimo z zamrzovalnik, odtajanega sladoleda ne zamrzujemo ponovno, uporabljamo pa le sladoled, ki ima veljaven rok uporabe.

STA


Povej naprej: