Optimalna izbira

Kar je optimalno ni nujno najboljše ali največje. Taka je bila tudi naša testna kia optima. Manjka ji le karizma, zato ji do kultnega statusa poslovne limuzine manjka še nekaj izboljšav.

Optima je povsem dostojen konkurent klasičnim nemškim 
ladjam, manjka le nekoliko večja motorna izbira.
Optima je povsem dostojen konkurent klasičnim nemškim ladjam, manjka le nekoliko večja motorna izbira. 

Že v generaciji predhodnice je znala biti oblikovno izzivalna na cesti, celo tako izzivalna, da ji je že škodilo glede uporabnosti. Nova optima popravlja ta greh tako, da je pametno povečala svoje mere tam, kjer je bilo to potrebno, torej zlasti v višino. To ne pomeni, da visokorasli znotraj sedaj sedijo povsem sproščeno, a prirastek se v praksi vendarle pozna. Hkrati je ostala po videzu dinamična in usklajena, morda so še najmanj izvirnosti pokazali pri zadnjih lučeh.

Potniška kabina je pozitivno presenečenje. Resda se je testnica bahala z najbogatejšo stopnjo opreme ex business, a vseeno je optima zgledno oblečena v prijazne materiale z le malce trde plastike na nepomembnih mestih. Škoda, da je vse skupaj preveč monotono črno. Malce slabše je pri ergonomiji, saj je v množici vseh sistemov in pomagal tudi stikal že zelo veliko, še posebej namnožene so na volanskem obroču. Pri odlaganju stvari pa ni zadrege niti, če želimo odložiti A4 mapo ali večjo plastenko. Vzorno!

Čeprav je s 510 litri velik, pa prtljažnik plačuje davek na račun nizke silhuete, saj je odprtina relativno ozka. Za poslovneže s kovčki in aktovkami to ni pretirana ovira, za družinske potrebe bi bila boljša izbira karavan, ko bo prišel k nam. Davek oblike plačuje tudi prostornost pri spuščenih naslonjalih, saj je širina med kolesnimi obodi razmeroma ozka.

Na cesti se kia optima obnaša prav dobro, podvozje je dobro uravnoteženo za mirna križarjenja, pa tudi kakšen hitreje speljani ovinek, saj je vzmetenje prej trdo kot mehko, a še vedno udobno, volan pa primerno informativen in natančen. A nikakor se ne gre z njo postavljati v pospeševanju z mesta.

Kia optima stane najmanj 30.990 evrov. Višjo vstopno ceno od praktično vse konkurence upravičuje z bogato serijsko opremo. Najvišja stopnja opreme EX limited z dvosklopčnim menjalnikom, celotno asistenčno opremo in razpoložljivim udobjem pa nanese 37.990 evrov.

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano