• Mazdina šestica je eden boljših primerov usklajenega oblikovanja na trgu.
    Mazdina šestica je eden boljših primerov usklajenega oblikovanja na trgu.
  • Že nekoliko pozabljene črne usnjene kombinacije smo bili 
veseli, manj pa ročnega menjalnika vmes.
    Že nekoliko pozabljene črne usnjene kombinacije smo bili veseli, manj pa ročnega menjalnika vmes.

Premijska izkušnja po dostopni ceni

četrtek, 2. marec 2017, 06:00

Mazdina šestica je bila ob predstavitvi zadnje generacije tako popolna, da se po zadnji osvežitvi oblikovalci niso dosti pretegnili. Več opravkov so imeli inženirji, ki so vanjo namestili kup tehničnih bonbončkov. Tokrat smo se važili s karavansko izvedenko v črnem usnju in 175 konjskimi močmi.

Aristokratska kombinacija je imela samo eno napako. Ročni menjalnik. Nimamo mu sicer očitati kaj posebnega, ker je v bistvu odličen, a v tak avtomobil enostavno ne sodi. Vedno znova začudi, koliko kupcev tako velikih in zmogljivih limuzin še vedno posega po ročnih menjalnikih, tudi v kombinaciji z radarskimi tempomati, kar je svojevrsten absurd. A pustimo okuse in se raje posvetimo lepotici, ki smo jo imeli na testu.

Ker smo prostorno notranjost, naša je bila odeta v črno usnje, že večkrat pohvalili zaradi udobja in ergonomije, se bomo tokrat bolj posvetili tehničnim zadevam. Bržkone najpomembnejša novost in zanimiv tehnični bonbonček pri prenovljeni Mazdi6 je g-vectoring control ali po domače krmiljenje s pomočjo stopalke za plin. Motorna elektronika pred samim zavojem za trenutek zmanjša količino vbrizganega goriva, s tem se za nekaj trenutkov zmanjša navor, to pa povzroči prerazporeditev mase na sprednjo os, kar prinese natančnejše in bolj suvereno krmiljenje skozi ovinek. Pri pospeševanju iz ovinka pa sistem za nekaj trenutkov poveča navor, teža se prenese na zadnjo os, s tem pa se ohranja smer vožnje. V praksi je sistem opazen pri višjih hitrostih in bolj zavitih ovinkih.

Avtomobil v številkah

Motor: turbodizelski 2191 ccm/129 kW, izpust 120 g/km

Poraba na testu: 6,0 litra na 100 km

Hitrost in pospešek: 209 km/h, 8,8 sekunde do 100 km/h

Cena osnovnega modela: 23.990 evrov

Cena testnega vozila: 34.420 evrov.

Več podatkov: www.mazda.si

Izkazal se je tudi 2,2-litrski štirivaljni turbodizel s 175 konji, ki bi bili še bolj uigrani v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom. Glede na velikost avtomobila in moč je nizka poraba, ki se je vrtela okoli šest litrov. Mazda 6 je odlična izbira za vse, ki bi radi za pol manj denarja doživeli premijski občutek nemške konjenice. Na srce vam polagamo izbiro avtomatskega menjalnika, tistih nekaj stotakov se bo pri taki ceni avtomobila že nekje našlo …

Besedilo in foto: DARJAN GORELA

plus: oblika, udobje, vozne lastnosti

minus: ročni menjalnik


Povej naprej: