Talisman za srečo in veliko prtljage

Pred časom smo preizkusili novo renaultovo prestižno limuzino, ki je “francoze” že spet vrnila na zemljevid ponudnikov udobnega limuzinskega križarjenja. Tokrat smo v roke dobili še karavansko različico.

Talisman je v karavanski izvedbi zelo udobno potovalno 
vozilo, ki zna tudi razvajati.
Talisman je v karavanski izvedbi zelo udobno potovalno vozilo, ki zna tudi razvajati. 

O markantni obliki ne kaže izgubljati besed, avtomobil je eleganten, oblikovalci so se res potrudili in dober vtis se nadaljuje tudi v notranjosti. Kabina je lepa, urejena, odlagalnih mest je dovolj, sploh prostora, ker je avto dolg kar 4,85 metra. Medosna razdalja je dolga 2,8 metra, zato je jasno, da pričakujemo veliko prostora tudi zadaj. Prtljažnik je s 572 litri samo velik, ni pa ogromen, se pa lahko odpira samo z nogo pod odbijačem, kar je res praktično.

Testni talisman je bil opremljen s sistemom 4Control, kar pomeni štirikolesno krmiljenje. Na začetku je morda čudno, da tako dolg avto tako dobro zavija.

S pomočjo elektrike se zadnji kolesi lahko obračata do 3,5 stopinje. Pohvale gredo legi na cesti, ker podvozje odlično blaži in velikemu talismanu dobro pomaga ohranjati smer, zato voznik na volanu nima občutka, da vozi tolikšen avtomobil.

Motor se zdi s samo 1,6 litra prostorninsko (pre)majhen, ampak je z dvema turbinama dovolj prožen tudi za tako velik avto. Nič se ne zdi podhranjen, tudi pri spodnjih vrtljajih je dovolj odziven, zato se mi zdi ravno pravšnji za tale avto. Dvomim pa, da bi me šibkejši dovolj prepričali v talismanu, čeprav priznam, da jih še nisem preizkusil.

Poraba je bila na testu približno 8 litrov in nikakor ne 4,5 na 100 km, kot obljublja proizvajalec. Zato prva opazka - posoda za gorivo meri samo 51 litrov, v praksi pa smo na daljši vožnji s polnim rezervoarjem prevozili le 700 kilometrov, kar se zdi premajhen doseg za takšen potovalni avto. Dovolj dober je robotizirani menjalnik EDC, če želite ročni menjalnik, boste morali izbrati šibkejši motor, v tej kombinaciji pa osnovni stane malo več kot 30 tisočakov.

Glavna pripomba se nanaša na kakovost izdelave. Morda smo krivični, a vsaj testni model je imel kar nekaj “čričkov”. Na pogled je vse skupaj lepo, med vožnjo po slabših cestah pa je znotraj v zgornjem delu armaturne plošče občasno nekaj ropotalo in tudi sama zvočna zatesnitev kabine ni bila tako dobra kot pri konkurenci. Zato pa hvalimo info zaslon. Je lep in velik, z dobro ločljivostjo, nastavitev pa je ogromno.

Če pozabimo na nekaj čričkov in se spomnimo lahkotno prevoženih kilometrov v tednu druženja, lahko rečemo, da je tudi v karavanski različici talisman zagotovo razmisleka vredna alternativa tradicionalnim germanskim znamkam.

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano