Tudi brez turbine gre

Mazda 3 je s kompaktno in odločno obliko ter voznimi lastnostmi ena uspešnejših izvedenk japonske znamke. Tokrat smo se naokrog zapeljali z bencinsko gnano trojko, ki je veliko bolj varčna, kot je videti.

Mazda zadnja leta razveseljuje s popolnim oblikovanjem.
Mazda zadnja leta razveseljuje s popolnim oblikovanjem. 

Japonci so v zadnjem obdobju osvojili številne kupce s svojim oblikovalskim jezikom Kodo in tudi mazda3 velja za enega lepših avtomobilov v svojem razredu. Velika in nizko postavljena maska daje avtomobilu pridih športnosti, postavitev žarometov jezen obraz, razmeroma dolg motorni pokrov eleganco, stranske linije pa se dovolj atraktivno zaključijo na višje postavljenem zadku, da bo mazda3 všeč tudi tistim, ki ne marajo prisekanih zadkov.

Odlično je uporaben gumb za glasnost, ker je tako dobro postavljen na sredinsko konzolo, da se ga takoj navadite in ga v drugih avtomobilih zaman iščete poleg prestavne ročice.

Japonci so se potrudili tudi v notranjosti in sledili trendu opuščanja prevelikega števila stikal na armaturni plošči, ki so jih ohranili za prezračevanje, ostale sisteme pa povezali z multimedijskim sistemom s sedempalčnim zaslonom na dotik.

Mazda 3 ponuja vrhunske vozne lastnosti, saj s tako lahkoto požira ovinke, da se vam bo kar smejalo. Dovolj informacij na volanu in dober položaj za njim sta kriva za fino počutje, ko ima voznik takoj občutek, da vse obvlada. Mazdin odklon od sodobnih trendov motorjev z majhno prostornino in turbinami je pohvalil marsikateri voznik, ker je tudi praksa pokazala, da so v vsakdanjem prometu manjše razlike v primerjavi z obljubljeno tovarniško porabo goriva. Čisto spodobno se obnese, celo v primerjavi z močnejšim bencinskim bratom (+30 KM) ne dobiš občutka, da je moči premalo. Poraba pa je na testu znašala slabih 7 litrov, torej podobno ali malenkost več kot pri prostorninsko manjši konkurenci s turbinami. Večja razlika nastane med priganjanjem ali pogostim speljevanjem, kjer se mazda3 s takšnim motorjem odreže bolje kot konkurenca.

AVTOMOBIL V ŠTEVILKAH
Motor: bencinski 1898 ccm/88 kW, izpust 120 g/km
Poraba na testu: 7,8 litra na 100 km
Hitrost in pospešek: 195 km/h, 8.9 sekunde do 100 km/h
Cena osnovnega modela: 13.990 evrov
Cena testnega vozila: 19.990 evrov
Več podatkov: www.mazda.si

Testni avtomobil je bil dobro založen z dodatno opremo (parkirni senzorji spredaj-zadaj, biksenonski žarometi, tempomat, projekcijski prikazovalnik, številni varnostni sistemi, posebna barva, 18-palčna platišča), pa je cena na koncu vseeno ugodnih 21.090 evrov.

Besedilo in foto:

DARJAN GORELA


Najbolj brano