• Mazdina velika limuzina navdušuje z obliko in voznimi lastnostmi.
    Mazdina velika limuzina navdušuje z obliko in voznimi lastnostmi.
  • Notranjost je po prenovi naj monotona.
    Notranjost je po prenovi naj monotona.

Velik, a varčen bencinec

četrtek, 5. januar 2017, 06:00

Če menite, da so velike limuzine z bencinskim motorjem stvar preteklosti, vas bomo tokrat prepričali, da se motite. Vsaj v primeru Mazdine šestice, ki je dokaz, da se lahko udobno, hitro in varčno lahko peljemo tudi na bencinske hlape.

Pri Mazdi se pri kreiranju sodobnega bencinskega agregata, niso poslužili tako aktualnega zmanjševanja delovne prostornine ter so se povsem odpovedali turbopuhalu. Vendar pa so morali zavoljo večje učinkovitosti povečati kompresijsko razmerje, ki je najvišje pri serijskih bencinskih motorjih (14:1 pri dvolitrskih ter 13:1 pri 2,5-litrskem, pri čemer imajo v prihodnje v načrtu celo razmerje 18:1), zaradi česar se lahko pohvalijo s kar 15 odstotnim zmanjšanjem porabe goriva v primerjavi s predhodnikom. Mazdina šestica se lahko po štirih letih še vedno pohvali z dovolj uravnoteženim podvozjem ter vzorno komunikativnim volanskim mehanizmom, s tovrstnim agregatom pod pokrovom kar sama kliče k nekoliko bolj poskočni vožnji. Pod pokrovom je bilo na voljo dovolj konjičkov za hitra prehitevanja in spodobno vleko polno naloženega avtomobila. A odsotnost turbo pomoči se vseeno pozna. Smo se pa potolažili ob ugodni porabi. Navkljub temu, da se v tokratnem testnem primerku ni vrtel kakšen čedalje bolj moden prisilno polnjen “downsizing” cilindrski kastriranec, pa se je Mazdin “atmosferec” na koncu preizkusa lahko pohvalil z zgolj 7,5-litrsko porabo.

Vse skupaj kliče k primerjavi bencinske in dizelske različice istega modela. Dizel porabi le dobra pol litra manj goriva, ob tem je za kar 1700 evrov dražji. Če niste ravno nabiralec avtocestnih kilometrov ali pa voznik taksija, je odločitev na dlani.

Plus:

> Udobje

> Kvalitetna izdelava

> Cena

Avtomobil v številkah

Motor: bencinski 1998 ccm/121 kW, izpust 136 g/km

Poraba na testu: 4,6 litra na 100 km

Hitrost in pospešek: 193 km/h, 11,8 sekunde do 100 km/h

Cena osnovnega modela: 27.890 €

Cena testnega vozila: 28.450 €.

Več podatkov: www.mazda.si

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Povej naprej: