• The Beatles v zgodnjem obdobju, ki ga opisuje dokumentarec Rona Howarda.
    The Beatles v zgodnjem obdobju, ki ga opisuje dokumentarec Rona Howarda.

Preživeli zaradi bratske povezanosti

petek, 3. februar 2017, 07:00

Ron Howard je tisti ameriški režiser, ki lahko posname odlične filme, kot sta na primer Frost/Nixon in Dirka življenja, lahko pa se podpiše tudi pod zelo povprečne izdelke, kot je, denimo, filmska franšiza po knjigah Dana Browna. Z zadnjim dokumentarcem The Beatles: Osem dni na teden je ponovno pokazal svojo najboljšo stran.

Ron Howard je že s filmi Frost/Nixon in Dirka življenja dokazal, da mu gre brskanje po arhivskih gradivih dobro od rok. V najnovejšemu filmu The Beatles: Osem dni na teden je poleg tega, da je zbral na kup ogromno fotografskega, filmskega in drugega arhiva ter ga združil v smiselno in tekočo celoto, poskrbel še za dodatno izboljšano nostalgično izkušnjo. Kar nekaj posnetkov slabše kakovosti je namreč z ekipo strokovnjakov restavriral do te mere, da lahko gledalec uživa v skorajda minimalnih detajlih.

Zakaj zapustijo koncertne odre?

Howard se je osredotočil na njihova najbolj burna, turnejska leta, se pravi od leta 1963, ko jih je katapultiralo na svetovne glasbene lestvice, do konca leta 1965, ko se The Beatles po nastopu pred 56.000 glavo množico na največjem newyorškem stadionu odločijo za slovo od nastopov v živo. Leto 1966 za mnoge oboževalce velja za prelomno, saj se fantje zaprejo v glasbeni studio na Abbey Roadu v Londonu in začnejo pisati njihovo najbolj plodovito glasbeno obdobje, ki ga naznani album Revolver, neverjeten uspeh pa doseže album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Howardov dokumentarec pa osvetli nekatere glavne razloge, ki so privedli do drastične odločitve, da zapustijo koncertne odre. Dokumentarec je sicer nastal prav ob 50. obletnici zadnjega koncerta.

Podivjane oboževalke

Zelo pomemben del filma so tako prav njihovi stadionski nastopi, predvsem v ZDA, ki jih najbolj živo komentira njihov tedanji novinarski spremljevalec na turneji po ZDA Larry Kane, veliko prostora pa, kot pričakovano, zavzamejo evforične in podivjane oboževalke.

Da, Beatli so zakuhali pravcato norijo, oziroma beatlomanijo, ki ji ni bilo para in na katero niso bili pripravljeni niti sami, še manj pa organizatorji njihovih koncertov, ki so imeli kup preglavic zaradi varovanja zvezdnikov pred skorajda neobvladlljivo množico oboževalk, in posledično tudi medicinsko osebje zaradi poškodb in številnih omedlevic. Ker pa so bili The Beatles prvi stadionski bend v zgodovini, so imeli z njimi kar nekaj dela tudi tehniki, saj na trgu še ni bilo tako zmogljivih ojačevalcev in zvočnikov, ki bi preglasili hordo več tisoč kričečih oboževalk. Samo njihova neverjetna uigranost jih je obvarovala pred zvočno katastrofo na velikih koncertih.

“The Beatles so večji od Jezusa Kristusa”

Howard pa se ne posveti samo temu zvezdniškemu trenutku, ampak pokaže tudi na nekaj zelo pomembnih družbeno-političnih značilnost zasedbe. The Beatles so namreč v začetku 60. let jasno in glasno dejali, da ne bodo igrali na rasno segregiranih prizoriščih v ZDA, kar je privedlo do tega, da so temnopolti in belci vsaj na koncertih The Beatles uživali v enakopravnosti.

John Lennon pa je z malce nepremišljeno izjavo o tem, da so The Beatles večji od Jezusa Kristusa, pri ameriških vernikih zakuhal pravcati škandal, ki je kulminiral s sežigom vsega, kar je bilo povezano z zasedbo, Ku Klux Klan pa jim je celo grozil s smrtjo.

A Beatlom, ki so to najbolj burno obdobje preživeli zaradi bratske povezanosti, kot slišimo v filmu, je po treh hektičnih letih vendarle prekipelo.

Najprej se je začela kazati utrujenost zaradi vratolomnega tempa, saj so fantje večino tega zgodnjega obdobja preživeli na turnejah, ker so podpisali finančno dokaj nedonosno pogodbo z glasbeno založbo, bogastvo pa so si ustvarili samo s koncertiranjem.

A najpomembnejši razlog je bil, da so fantje ugotovili, da najbolj uživajo v glasbenem studiu. To so si v letu 1966 tudi izborili in se do leta 1970 prepustili eksperimentiranju, ki je privedlo do njihovih največjih in nespornih glasbenih mojstrovin.

BILJANA PAVLOVIĆ


Povej naprej: