Vse, kar Razočarane gospodinje niso

Vse tiste, ki so trpele ob gledanju Razočaranih gospodinj, bodo z najnovejšo televizijsko nadaljevanko na HBO Male laži končno prišle na svoj račun.

Glavno vlogo imajo tri “razočarane gospodinje”, ki so kariero obesile na klin in življenje posvetile svojim otrokom.
Glavno vlogo imajo tri “razočarane gospodinje”, ki so kariero obesile na klin in življenje posvetile svojim otrokom.  

Scenarist David E. Kelley je zaslovel predvsem s sodnimi televizijskimi nadaljevankami, kot so The Practice, Boston Legal, Ally McBeal in zdravniško nadaljevanko Chicago Hope, zadnja leta pa je bila njegova kariera bolj na psu. Številne ameriške televizijske hiše so po nekaj predvajanih delih zaradi slabe gledanosti ali nespodbudnih kritik umaknile s svojih sporedov, na primer, njegovi nadaljevanki The Wedding Bells in Legally Mad. Z najnovejšo serijo Male laži, ki je 19. februarja startala na HBO, pa je Kelley ustvaril morda svoje najboljše delo doslej.

Kelley, ki je znan tudi po tem, da je scenaristični “individualist”, ki drugim soscenaristom ne dopušča veliko dodatnega manevrskega prostora, se je v Malih lažeh naslonil na istoimensko književno uspešnico, ki jo je napisala Liane Moriarty. Za režijo je poprijel Jean-Marc Vallée, ki je nase najbolj opozoril s Klubom zdravja Dallas, v katerem blestita Matthew McConaughey in Jared Leto (oba sta z vlogama v tem filmu osvojila oskarja).

Kariere obesile na klin

Glavno vlogo imajo tri “razočarane gospodinje”, ki so kariero obesile na klin in življenje posvetile svojim otrokom. To še posebej drži za Celeste (zelo prepričljiva Nicole Kidman), ki je po poroki z bogatim bankirjem in dveh otrocih zapostavila svojo odvetniško kariero, ter za Madeleine (temperamentna Reese Witherspoon), ki ima za seboj že en spodleteli zakon in hčerko, ki se v najstniških letih odloči, da se bo preselila k očetu in njegovi novi, popolni ženi. Njeno edino delo, poleg skrbi za drugega moža in svojo drugo hčerko, je otroška gledališka igra, ki pa jo iz maščevalnosti ogrozi karieristka in tekmovalna mamica Renata (Laura Dern). Tu je še mlada skrivnostna mati samohranilka Jane, ki se je v Monterey v severni Kaliforniji preselila s svojim sinom Ziggyjem. Celeste, Madeleine in Jane pa poveže obtožba, da je na prvi šolski dan Ziggy bil nasilen do Renatine hčerke. Ta dogodek v majhno lokalno skupnost, kjer so čenče in neutemeljene govorice vsakdanja realnost, ožigosa Jane in še posebej njenega sina. Pravičniška Madeleine (ki nikoli sicer ni prenesla oblastne Renate) in rahločutna Celeste, za katero se izkaže, da nima tako idiličnega zakona, ampak je žrtev fizične in psihične zlorabe, stopita v bran Jane. Zgodba pa takoj ubere zanimivo pripovedno strategijo. Že takoj smo namreč soočeni z umorom in policijskimi zaslišanji lokalnih prebivalcev, ne izvemo pa, kdo je umorjeni. A omenjene gospodinje poveže še pretresljivo Janeino razkritje, ki ji ne pusti zaživeti normalnega življenja.

Miks melodrame, kriminalke in drame

Kelley nas v življenje višjega ameriškega srednjega razreda popelje z mešanico melodrame, napete kriminalke in drame, kjer se od prve minute dalje ubadamo z vprašanji, kdo je umorjeni, možnih motivih, dinamikah v odnosih itd. Nicole Kidman (malce spominja na vlogo v Široko zaprtih očeh) in Reese Witherspoon (najbolj blestela v Hoji po robu) ponovno dokažeta, da izhajata iz vrhunskega igralskega testa, izkažeta pa se tudi “control freak” Laura Dern, za katero se mnogi oboževalci Davida Lyncha sicer sprašujejo, le kaj je videl v njej, ter vampir iz sage Prava kriAlexander Skarsgård v vlogi posesivnega in nasilnega Celestinega moža. Za češnjico na torti pa poskrbi zelo gladka Valléejeva kamera, ki niza osupljive kadre pokrajine severne Kalifornije ter odličen glasbeni izbor. V najavni špici slišimo Michaela Kiwanuko, v prvi epizodi glasbeno nadaljevanje takoj prevzame atmosferična PJ Harvey, nato se izmenjujejo tako klasiki, kot so Jefferson Airplane in Elvis Presley, kot aktualni cvet ameriške alternativne glasbe, kot sta Sufjan Stevens in Alabama Shakes.

BILJANA PAVLOVIĆ


Najbolj brano