• Trajekto vas v pogovoru najprej vpraša, kam potujete, in nato 
ponudi urnik in cenik trajektnih prevozov.
    Trajekto vas v pogovoru najprej vpraša, kam potujete, in nato ponudi urnik in cenik trajektnih prevozov.
    Foto: Ilona Dolenc

Robotek Trajekto

petek, 21. julij 2017, 13:12

Tako je ime dobrodošli digitalni pomoči za vse, ki se poleti odpravljate na dopust na hrvaške otoke. Klepetalni robotek, ki so si ga omislili v mladem štajerskem podjetju Stailer, vam v pogovoru v facebookovem messengerju v nekaj sekundah sporoči vse informacije, ki jih potrebujete glede prevozov s trajekti.

Podjetje Stailer sta že v srednješolskih letih ustanovila komaj 21- in 22-letna podjetna Štajerca, Blaž Kovač in Alen Pliberšek iz Vojnika pri Celju. Začetno dejavnost, povezano s promocijskimi materiali, sta usmerila v digitalni marketing in oblikovanje blagovnih znamk. Uspešno sta lansirala spletno trgovino Smash v Sloveniji in Smash Moda na Hrvaškem, v zadnjem obdobju pa se podjetje osredotoča na razvoj klepetalnih robotov za platformo facebook messenger. Za časopisno hišo Delo so razvili robotka DeloBot, ki bralce vodi po časopisnih vsebinah, nato pa še robotka za izobraževanje o bitcoinu, ki med drugim pošilja zadnjo vrednost te kriptovalute.

Zadnja novost, klepetalni robotek Trajekto, je zaživela 1. julija, njena priljubljenost pa pospešeno raste. Trenutno si z njo pomaga že več kot 1200 uporabnikov. Kako deluje? V iskalniku facebookovega klepetalnika vpišete ime Trajekto, nakar se med vami in robotkom sproži pogovor. Trajekto vas najprej vpraša, na katerega od hrvaških otokov ste namenjeni. Ko na seznamu izberete želeni otok, sledi še izbira relacije trajektnega prevoza in že se na zaslonu izpiše urnik trajektnih voženj, ki si jih lahko ogledate tudi na zemljevidu, robotek pa vam prikaže tudi cenik za vse vrste vozil. “Cene so za zdaj še v kunah, a že pripravljamo posodobitev s prikazom v evrih,” pojasni Blaž Kovač. Medtem ko je prednost uporabe Trajekta v primerjavi z brskanjem po spletnih straneh izjemno kratek čas, v katerem ponudi želene informacije, je edina robotkova pomanjkljivost, da ne ponuja informacij o morebitnih spremembah urnikov zaradi vremenskih razmer, saj je, kot pravi Kovač, “te podatke težko dobiti”. Trajekto se z uporabniki za zdaj sporazumeva le v slovenščini, v prihodnje pa ga nameravajo posodobiti še v nekaterih drugih jezikih in tako z njim prodreti tudi med turiste iz tujine.

Pri Stailerju so prepričani, da se bo razvoj klepetalnih robotov širil na vsa področja življenja. Ponekod v tujini je to že realnost, v Sloveniji pa se s tovrstnimi novostmi šele seznanjamo. Podjetni mladi Štajerci že raziskujejo, kako bodo v svoje prihodnje digitalne inovacije vpletli tudi umetno inteligenco.

ILONA DOLENC


Povej naprej: