V Ljubljani bodo odprli laboratorij, kjer bodo obnavljali in vzdrževali baterije

Pobližje smo si ogledali majhno delavnico, kjer se bodo v prihodnje izvajala popravila baterijskih akumulatorjev osebnih in gospodarskih vozil znamk skupine Emil Frey. Vrednost investicije je ocenjena na 350.000 evrov.

Posebna delavnica deluje v prostorih  družbe Autocommerce, kjer 
je vzpostavljen servisni center za tovornjake in avtobuse skupine 
Mercedes-Benz.  Foto: Žiga Intihar
Posebna delavnica deluje v prostorih družbe Autocommerce, kjer je vzpostavljen servisni center za tovornjake in avtobuse skupine Mercedes-Benz.  Foto: Žiga Intihar

Pred dobrim mesecem so pri družbi Autocommerce predstavljali načrt gradnje novega centra za tovornjake in avtobuse v občini Log-Dragomer. Že takrat so napovedali, da bodo obstoječi center v Ljubljani nekoliko prenovili in v sklopu tega odprli kompetenčni center za baterije. Po besedah Rasta Oderlapa, ki vodi omenjeno družbo, je njihov načrt postati vodilni v panogi oskrbe vseh vrst litij-ionskih baterij za osebna in tovorna električna vozila ter zagotoviti zanesljive rešitve za baterijske sisteme. Ne glede na znamko in tip vozila.

A pri tem je potrebno poudariti, da bodo za ostale znamke morebitna popravila in vzdrževanje baterijskih sklopov za njih zanimiva šele izven tovarniške garancijske dobe. Torej, po osmih letih, kolikor znaša doba večine avtomobilskih znamk. Posebna delavnica deluje v prostorih omenjene družbe, kjer je vzpostavljen servisni center za tovornjake in avtobuse skupine Mercedes-Benz. Prostor je kakopak fizično ločen od ostalih delavnic, ni velik, saj gre za nekakšen laboratorij, kjer različna dela izvaja le po en specialist naenkrat. Ta ima na voljo vso potrebno opremo in specialna orodja, ki se uporabljajo za takšna zelo zahtevna dela, v prihodnje pa bodo v neposredni bližini namestili še posebno mostno dvigalo z dolžino 22 metrov, širino pet metrov in nosilnostjo kar tri tone, ki omogoča varno delo z baterijami nameščenimi na strehah avtobusov.

Laboratorij ima hkrati zelo visoko stopnjo zaščite. V primeru požara se samodejno najprej aktivira Bonpetov sistem za gašenje, ki vsebuje posebno vodno raztopino z učinkovitim gašenjem ognja, ohlajanjem baterije in preprečevanje ponovnega vžiga. Obenem so poskrbeli še za ustrezen sistem prezračevanja, ki se v primeru vžiga baterije aktivira na maksimalno moč, vgrajen pa je tudi zadrževalni bazen za onesnaženo požarno vodo, da ta ne izteka v okolje. Za opravljanje teh zelo zahtevnih del so vzpostavili ekipo visoko specializiranih zaposlenih z obsežnim znanjem o baterijski tehnologiji. Ti strokovnjaki so opremljeni za obravnavo številnih vprašanj od diagnostike do popravil in obnove litij-ionskih baterij obeh tipov, NMC in LFP. Hkrati so ti pridobili tudi zahtevane certifikate za vse avtomobilske znamke, ki jih zastopa skupina Emil Frey. V načrtu je pridobivanje ustreznih certifikatov tudi za vse ostale avtomobilske znamke.


Najbolj brano