Zaplet, kakršnega ne pomnimo

Italijanska znamka je pred dobrim tednom dni predstavila novega malega križanca z imenom Milano. A ker se ta ne bo izdeloval v Italiji, tega imena ne smejo uporabljati, zato so v ponedeljek sporočili, da novincu zamenjujejo ime. Poimenovali so ga junior.

 Začetna cena nove Alfe junior naj bi se gibala okrog 30.000 
evrov. Foto: Alfa Romeo
Začetna cena nove Alfe junior naj bi se gibala okrog 30.000 evrov. Foto: Alfa Romeo

Da najprej pojasnimo ozadje zapleta. Razlog, da so po nekaj dneh zamenjali ime, tiči v pogromu italijanske vlade, še posebej ministra za ekonomski razvoj, ker obstaja zakon, da produkti, ki niso narejeni v Italiji, ne smejo nositi italijanskih imen. Milano oziroma zdaj junior bo prihajal s tekočih trakov poljske tovarne v Tichyju, kjer nastajata tudi tehnična brata Jeep avenger in Fiat 600. Kljub temu da so pri Alfi Romeu mnenja, da z imenom ne kršijo nobenega zakona, so se odločili za zamenjavo in vse vsem po vrsti zahvalili za zanimanje in pozitiven sprejem. Nenazadnje tudi italijanski vladi za zastonjsko publiciteto.

Elektrika in hibrid

Kakorkoli, junior bo kupcem na voljo kot električar in za pravoverne klasiciste z bencinskim motorjem s 100 kW. Gre za kompaktnega križanca B segmenta, hkrati pa je ta tudi prva povsem električna Alfa. Sorodstveno si je blizu z Jeepom avengerjem, Fiatom 600e in Peugeotom 2008, pa tudi Lancio ypsilon. Dejstvo je, da junior ni niti malo klasična Alfa, da je narejena od vrha do tal na novo. Postavljena je na (e-)CMP platformo, ki si jo deli s koncernom. Če je bil 2022 predstavljeni tonale še stare Fiat Chrysler Auto (FCA) šole, je Milano zdaj že plod novega koncerna in časov in še eden od mnogih modelov različnih znamk z enako genetiko. To pomeni, da ima baterijo s kapaciteto 54 kWh, ki jo pije elektromotor s 115 kW (156 KM) na sprednjih kolesih. Tu je tudi druga, močnejša opcija, imenovana veloce, ki premore 176 kW (240 KM) iz električnega drobovja. Doseg po WLTP je do 410 kilometrov, hitrost polnjenja je do 100 kW. Dovolj, da od 10 do 80 odstotkov napolnite v manj kot pol ure, pravijo pri Alfi. Navigacija je narejena tako, da sama skrbi za optimalno pot in srečevanje polnilnih postaj.

Če je Jeep avenger svojo bencinsko različico dobil nekaj mesecev pozneje brez velikega pompa, so pri Alfi že v štartu pomislili tudi na klasiko. Junior bo na voljo tudi 1,2-litrskim koncernskim turbo mlinčkom s 100 kW (136 KM), šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom in integriranim 21-kilovatnim elektromotorjem. Kasneje bo na voljo tudi štirikolesno gnana različica. Slovo je vzel klasični ročni menjalnik, Alfin karakter pa ohranja zelo natančno krmiljenje in obnašanje vzmetenja, vključno z mehansko zaporo diferenciala pri najbolj naviti električni različici veloce.

Za manj kot 30 tisočakov

Notranjost je pričakovano mešanica tipičnih Alfinih elementov in PSA oziroma Stellantisove pragmatičnosti. Gumbi so različni, struktura zaslonov pa znana že od francoskih sorodnikov. Kot tonale ima tudi junior digitalne merilnike, uokvirjene v zelo retro okrogle obroče, klasika so tudi reže za zračenje na robovih. Osrednji zaslon je močno obrnjen k vozniku, kar pomeni, da je Alfa Romeo znamka, kjer je voznik v središču pozornosti. Presenetljivo velik je prtljažnik, ki meri 400 litrov. V dolžino ta Alfa meri 4,17 metra, široka je 1,78 metra in 1,5 metra visoka.

Dizajn smo prihranili za konec. Novi model je oblikovan zelo unikatno, horizontalne luči so narejene v treh nivojih, med njimi pa je novi scudetto, ščit, ki je na voljo v več oblikah. Leggenda ima tradicionalni napis Alfa Romeo, progresso ima polno znamko z elementi logotipa. Še ena novost (ali starost) - registrska tablica je po dolgih letih spet nazaj na sredini, sicer zelo nizko, ampak vendarle. Cene še niso znane, a Italijani pišejo, da bo hibridna različica v osnovi vzela 29.990 evrov, električna pa bo z 39.500 evri za deset tisočakov dražja.


Najbolj brano