Lokomotiva v Divači v novi preobleki
Ob dnevu železničarjev, ki so ga pred nekaj tedni praznovali v Divači, so delavci Slovenskih železnic - Vleke in tehnike Divača s pomočjo prostovoljcev, pokroviteljev in Občine Divača prebarvali in uredili muzejsko parno lokomotivo, ki stoji ob divaški železniški postaji.
Foto: Helena Race
DIVAČA
> Ta lokomotiva z oznako 28-006 je simbol divaške vleke in vzdrževanja. Njena zgodovina je dolga skoraj 100 let. Izdelali so jo leta 1922 v avstrijski tovarni lokomotiv Georg Sigl Wiener Neustadt, pod tedanjo oznako kkStB 80.5740. Po vojni je dobila oznako JŽ 28-006. Lokomotive serije 28 so na slovenskih progah vozile na relaciji Maribor-Postojna in Jesenice-Zagreb, po vojni pa na bohinjski in istrski progi. Namenjena je bila vleki težjih tovornih vlakov, vlekla pa je tudi potniške vlake, poleg tega so jo uporabljali še za težje premikalno delo. Imela je pet vezanih pogonskih koles, moč 700 kilovatov, dosegla je najvišjo hitrost 50 kilometrov na uro. Zadnjo vožnjo je opravila maja 1977 na premiku v Divači, potem so jo oddali v Železniški muzej in postavili ob postaji v Divači. JO