Defenderjev nov svet prestiža in moči
Land Rover je v Slovenijo poslal prve primerke defenderja z oznako octa, katerega cena se giblje okrog 200 tisočakov. Zanj je trgovec v Ljubljani že našel nekaj kupcev.
Defender se v nobenem primeru ne ustraši vožnje po zahtevnem terenu. Vključiti je treba le pravi program
vožnje.
Foto: Peter Pirkovič
Najprej velja izpostaviti podatek, da je defender octa grajen na karoserijski različici 110, kar pomeni, da v dolžino meri 4,75 metra, a da je vendarle malce drugačen od ostalih bratov, so mojstri pri Land Roverju poskrbeli z vidno razširjeni blatniki, novo sprednjo masko, ki ima večje odprtine za zajem zraka, na zadku pa je ta opremljen še s štirimi izpušnimi zaključki. Druga pomembna točka je pogon. Pod sprednjim pokrovom je vgrajen BMW-jev 4,4-litrski elektrificiran V8 Twin Turbo motor, ki razvija 467 kW (635 KM) in 750 Nm navora. Na podlagi teh karakteristik se več kot dve toni težak angleški velikan z mesta do 100 km/h odrine v štirih sekundah, medtem ko je najvišja hitrost elektronsko omejena pri 250 km/h. Motor je povezan z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom z visokim in nizkim prestavnim razmerjem, kar zagotavlja optimalno prilagodljivost za vse vrste terena - od avtocest do puščavskih sipin.
Zmore tudi v meter globoko vodo
Nastavljivo zračno podvozje 6D dynamics, ki je povsem na novo izdelano, zmore povečati odmik od tal še za dodatnih 28 milimetrov. Vgrajen ima inovativni sistem za nadzor vzdolžnega in prečnega nagibanja, kar bo velikanu omogočilo ohranjanje skoraj vodoravne lege pri pospeševanju, zaviranju in zavijanju med vožnjo. Globina brodenja v vodi je povečana na 100 centimetrov, kar je največ med serijskimi defenderji doslej, poleg tega pa ima octa izboljšane vstopne (40,2 stopinje) in izstopne kote (42,8 stopinje) ter novo zasnovo odbijačev, ki olajšajo premagovanje strmih vzponov ali spustov.
Globina brodenja v vodi je povečana na 100 centimetrov, kar je največ med serijskimi defenderji doslej.
Glede zunanjosti velja izpostaviti še jekleno zaščito motorja, fiksno vlečno kljuko in 22-palčna platišča s klasičnimi cestnimi gumami. V ponudbi so sicer tudi 20-palčna platišča z all-terrain gumami, kjer je hitrost omejena na 209 km/h, v primeru izbire tistih najbolj specifičnih gum za najbolj grob teren pa je najvišja hitrost še precej nižja - 159 km/h. Potniški prostor defenderja je sicer identičen ostalim bratom v ponudbi. Razlike so opazne le pri izboru materialov in sedežev. Slednji z izrazitejšimi bočnimi oporami in integriranimi nasloni za glavo ne zagotavljajo le udobja, pač pa omogočajo, da voznik in sovoznik izbrano glasbo občutita prek vibracij. Tehnologijo, ki so jo poimenovali body and soul seat, so pri Land Roverju razvili s pomočjo Univerze Coventry.
Izpostaviti velja še volan, ki ima vgrajen poseben gumb za aktivacijo voznega programa octa, s katerim voznik lahko v celoti izkoristi ves zmogljivostni potencial, tako na cesti kot na terenu. Defender Octa je v začetni fazi prodaje na voljo tudi v posebni omejeni seriji edition one, ki ima za posledico še daljši spisek serijske opreme in kakopak tudi višjo ceno. V tem primeru ta znaša 215 tisočakov, medtem ko je cena tiste klasične octa verzije 195.000 evrov.
Motor je povezan z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom z visokim in nizkim prestavnim razmerjem, kar zagotavlja optimalno prilagodljivost za vse vrste terena - od avtocest do puščavskih sipin.
Vožnja po kamnolomu
Na prvi slovenski premieri pa žal nismo imeli možnosti, da bi defenderja octa zapeljali v njegov naravni habitat in tam preverili njegove adute, saj se je v zadnjem trenutku sfižila vez med tovarno in ljubljanskim trgovcem. Zato smo terenske preskuse v bližnjem kamnolomu izvajali s klasičnimi dizelsko gnanimi verzijami.
Pod vodstvom inštruktorjev smo velikana preskusili v brodenju v globoki vodi (okrog 80 centimetrov), sledil je preskus na globokih vdolbinah, kjer se pokaže natančnost delovanja štirikolesnega pogona, kako optimizirano se porazdeljuje navor med posameznimi kolesi, preverili pa smo tudi, kako se znajde pri preskusu bočnega nagiba (tovarna pravi, da zmore do maksimalnih 45 stopinj). V večini primerov smo pred tem izbrali ustrezen vozni profil vožnje, s katerim se je podvozje za nekaj centimetrov dvignilo, istočasno pa se je vključila zapora srednjega in zadnjega diferenciala za optimalen prenos moči.
Vrhunec sposobnosti defenderja na terenu je bil spust po strmem klancu, kjer smo nadzor, z izjemo vrtenja volana, prepustili avtomobilu. Treba je bilo le vključiti sistem nadzorovanega spusta. Slednji deluje v povezavi z ABS sistemom in štirikolesnim pogonom na način, da ohranja konstantno nizko hitrost (od 0 do 30 km/h), uporablja zavore posameznih koles in prilagaja navor motorja.