Ti avtomobili v povprečju stanejo dobrih 21 tisočakov
Zanimivosti
03. 06. 2021, 06.00
, posodobljeno: 03. 06. 2021, 09.54
Nadaljujemo zgodbo skupnega primerjalnega testa devetih modelov iz spodnjega srednjega razreda. Nekoliko podrobno analiziramo cene, servisne stroške, zavarovanja in razkrijemo, nad čim so v neformalnih pogovorih potarnali nekateri trgovci.
Končni izračun točk je prinesel zmago Ford focusu, ki se je izkazal
za najboljši kompromis na vseh področjih. A za njim nista prav
veliko zaostajala niti Mazda3 in Volkswagen golf. Foto: Foto:Prima
Pri preverjanju podatkov s cenikov, ki smo jih pridobivali neposredno od trgovcev, smo prišli do ugotovitve, da med temi devetimi, ki smo jih zbrali na kup, ni bistvenega cenovnega odstopanja. Če se upošteva enak izbor motorjev in raven opreme, se cene gibljejo med dobrih 20 in 22 tisočaki. Povprečna cena avtomobila tega razreda na našem trgu znaša 21.784 evrov. Pod mejo 21.000 evrov so se uvrstili Peugeot 308 in Škoda scala, medtem ko so ceno 22.000 evrov presegli Opel astra, Renault megane in Seat leon. V te cene so kakopak vključeni tudi popusti, ki jih nudijo trgovci. Daleč najbolj bogato s popustom (3000 evrov) kupca obdarijo pri Fordu, kjer so v zadnjih letih imeli veliko težav s previsokimi cenami in temu primerno so beležili upad zanimanja med kupci. Na drugi strani najmanj popusta pri nakupu odmerijo pri Renaultu (1100 evrov). Kupci takšne popuste lahko hitro izničijo predvsem na račun nakupa dodatne opreme (največkrat asistenčne sisteme), kar pa ne velja, na primer, za golfa, focusa in mazdo3. In prav slednja ima med vsemi najbogatejši seznam serijske opreme. Zanimiv je tudi podatek, da pri golfu in scali trgovci ne obračunavajo stroška transporta in priprave vozila, pri seatu, ki sodi pod isto streho, pa je ta strošek (101 evrov) posebej izpostavljen.
Strošek servisiranja in zavarovanja za pet let
Pri stroških servisa smo za temelj vzeli dobo petih let oziroma 150.000 prevoženih kilometrov. Končna ugotovitev je, da so cenovna odstopanja zelo majhna. Cene se gibljejo okrog 1500 evrov za omenjeno obdobje, razlika med najcenejšim focusom in najdražjima C4 ter 308 pa je le 300 evrov oziroma manj kot 20 odstotkov skupnega zneska. Zelo podobna je slika glede stroška zavarovanja. Glede tega se med najdražje uvršča focus, ker ima na ceniku najvišjo redno ceno. Popusti zavarovalnic ne zanimajo: v primeru nesreče namreč krijejo stroške nakupa novih sestavnih delov brez popustov. Pri zavarovalnici Triglav so denimo tako napredni, da pri priključnih hibridih upoštevajo sistemsko moč, ne moči bencinskih ali dizelskih motorjev, ki je zapisana v homologaciji. Pri električnih pa največjo, ne stalno moč, ki je precej nižja. Med dražje sodita tudi scala in megane, ker imata večjo moč motorjev od ostalih, s čimer se uvrščata v predzadnji tarifni razred med 100 in 113 kilovati. Ta pa prinaša letni pribitek okoli 100 evrov v primerjavi z razredom med 80 in 100 kilovati, kamor sodi večina kandidatov. Na višino letne dajatve za uporabo cest vpliva prostornina motorjev. Do 1350 kubičnih centimetrov letna dajatev znaša 62 evrov, med 1350 in 1800 kubiki pa 96 evrov.
Mazda3, ki jo za naš trg izdelujejo v Mehiki, do slovenskega kupca pripotuje hitreje kot večino avtomobilov evropske proizvodnje.
Trgovci tarnajo zaradi vse višjih cen
Morda je bil obisk trgovcev oziroma stik po telefonu še najslajši del testa. V neformalnih pogovorih trgovci 'izdajo' precej zanimivih informacij. Prodajo novih avtomobilov v zadnjih mesecih močno otežuje pomanjkanje polprevodnikov. Največ težav imajo pri Volkswagnu in Seatu, saj je čakalna doba za golf in leon dolga v povprečju od šest do osem mesecev. Pri Škodi scali, ki je izdelana na platformi MQB-A0, teh težav ne občutijo tako intenzivno, saj dobavni rok znaša od dva do štiri mesece. Ko je govora o dobavnih rokih, velja omeniti še eno zanimivost. Mazda3, ki jo za naš trg izdelujejo v Mehiki, do slovenskega kupca pripotuje hitreje kot večino avtomobilov evropske proizvodnje. Na primer, Ford vam focusa iz tovarne do izbranega trgovca dostavi v treh mesecih, a le pod pogojem, da kupec ne izbira preveč dodatne opreme (na primer, radarskega tempomata v kombinaciji s samodejnim menjalnikom). V takšnem primeru se dobavni rok podaljša na skupno sedem mesecev. Med številnimi klepeti s prodajnimi svetovalci različnih znamk gre izpostaviti Peugeotovega, ki je potarnal o zviševanju cen. Še pred dobrim letom so model 308 kupcu ponudili za sprejemljivih 18.000 evrov, danes - pa čeprav gre za avto, ki je tik pred upokojitvijo - stane več kot 20 tisočakov. In ne samo to. V začetku maja so se cene dvignile še za dodatnih 350 evrov. Velike težave prenosa Oplove znamke na novega distributerja čutijo njihovi aktualni trgovci. Ti povedo, da so se cene novih avtomobilov precej povišale, tako pa težko konkurirajo na trgu. Na drugi strani precej več optimizma čutijo Mazdini in Fordovi trgovci, ki so na račun nezviševanja cen oziroma večjih popustov in bogate serijske opreme precej bolj konkurenčni od ostalih tekmecev.