Tradicija, ki bi jo bilo treba negovati
Pred nami so turbulentni časi, saj bomo po zdajšnjih napovedih čez nekaj let lahko kupili samo še električna vozila. Tudi zato proizvajalci hitijo predstavljati avtomobile, ki jih morda čez nekaj ne bo več mogoče kupiti. Eden takšnih je Mercedesov SL. Štirisedežnik s platneno streho in zmogljivim osemvaljnim motorjem brez dodatka elektrifikacije.
Roadster, ki je verjetno zadnji svoje vrste, poleg prestiža ponuja
tudi delček pogonske tradicionalnosti. Pod pokrovom ima namreč
osemvaljni bencinski motor.
Pri tem modelu gre za nadaljevanje uspešne zgodbe, ki traja neverjetnih 70 let. Začelo se je pri modelu 300 SL, vmes je nastalo še pet različnih generacij, z letnico 2021 pa je okronana najbolj razkošna in napredna sedma generacija. A tokrat roadster vendarle odstopa od svojih predhodnikov, saj je njegova potniška kabina zasnovana za štiri potnike. Zadnja sedeža bosta sicer služila bolj za odlagalni prostor, saj pri Mercedesu pravijo, da sta namenjena potnikom, ki niso višji od 150 centimetrov.
V vozniškem delu prevladuje znan oblikovni pristop, kjer so oblikovalci ideje črpali iz pilotskih kabin, temu pa so dodali še 12,3-palčne digitalne merilnike, velik 11,9-palčni osrednji zaslon (MBUX), ki spreminja naklon (od 12 do 32 stopinj), medtem ko imajo športni sedeži vgrajen znani sistem ogrevanja voznikove glave in vratu v primeru nižjih temperatur pri vožnji ob odprti strehi.
Tudi zadnja kolesa se obračajo
4,7 metra dolgi SL je grajen na novi arhitekturi, ki je izdelana iz aluminija, jekla, magnezija in ostalih kompozitnih materialov, zato ta konstrukcija (teža okrog 270 kg) skupaj z nizkim težiščem zagotavlja izjemno vozno dinamiko. Hkrati so razvojniki prvič pri modelu SL uredili, da ima ta urejeno krmiljenje zadnjih koles (obračajo se za največ 2,5 stopinje), tako kot brat z oznako S, prvič ima vgrajen štirikolesni pogon, dodatno pa so mu namenili še elektronsko nadzorovano zaporo diferenciala in elektronsko uravnavanje vzmetenja. Ko gre za streho, so se pri Mercedesu odločili, da nanj vgradijo platneno večslojno streho. Ta se bo lahko odpirala ali zapirala tudi med vožnjo (do 60 km/h), celoten proces pa bo trajal 15 sekund.
Krepko čez 300 km/h
Ker so pri razvoju tesno sodelovali AMG-jevi mojstri, ima ta zdaj na voljo dva štirilitrska V8 biturbo motorja. Šibkejši z oznako SL 55 4 Matic zmore razvijati 350 kilovatov moči, tisti bolj navit in z oznako SL 63 4Matic pa bo iz sebe bruhnil kar 430 kilovatov. Ta zmore z mesta do 100 km/h odšprintati v 3,5 sekunde in z lahkoto preseči tristotico, ko gre govora o najvišji hitrosti (315 km/h). Oba motorja sta povezana z devetstopenjsko avtomatiko. Kasneje v ponudbo prihajajo še druge verzije motorjev z blago-hibridno tehnologijo. Avto v prodajne salone po Evropi pripelje v začetku prihodnje pomladi, cene zanj pa še niso znane.